"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 2 בספטמבר 2012

עוד הצעה לדלעות בתנור

אחרי שפרסמתי את זה התגלגלה אלינו דלעת קצת אחרת


אני אוהבת להתנסות בסוגי הדלעות החדשים האלה שמגיעים אלינו לארץ (סופסוף!!!), וזו אלטרנטיבה ראויה מבחינתי לתפוחי האדמה/ בטטה הקלאסיים שכולם כבר מכירים. אז שמחתי להכין גם אותה.
הפעם בסגנון קצת אחר של תיבול

חומרים

דלעת
שמן קוקוס
תבלינים: מלח, קנמון, פלפל צ'ילי מיובש

אופן ההכנה

חותכים את הדלעת לקוביות ומניחים בתבנית פיירקס.
יוצקים מעל קוביות הדלעת בערך כף של שמן קוקוס ואת התבלינים ומערבבים היטב.
מכניסים לתנור שחומם מראש ל-200 מעלות למשך 45-60 דקות. אחרי 45 דקות בידקו האם הדלעת התרככה כבר. אפשר קצת לערבב.
מוציאים כשרכה כבר לגמרי



תוספת נפלאה לארוחה מבושלת או אפילו לסלט.
מנה מתאימה גם מאד לנשנוש של אמצע היום, כשאין זמן או רצון לארוחה של ממש.
אפשר לשחק עם מידת החוזק של התיבלון לפי טעמכם.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ויש גם את התבנית הזו שהכנתי עם החצי השני של הדלעת הנ"ל, בטטות וחצילים יפניים קטנים.
בתיבול של 3 שיני שום, מלח, פלפל, צ'ילי גרוס, קנמון, כורכום ושמן קוקוס בנדיבות

לפני
ואחרי


GO PUMPKINS