"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 4 בספטמבר 2012

תבשיל זריז של ירקות ופסטרמה בייתית

המנה הזו קצת דומה לזה, שהכנתי בעבר, אולם בכ"ז קצת אחרת...

חומרים

1-2 כפות שמן זית/ קוקוס
בצל
חציל יפני קטן, או 1/2 חציל רגיל
פלפל אדום
1/2 סלסילת פטריות שמפיניון (אפשר גם סוגים אחרים)
2 עגבניות בשלות
נתח מפסטרמה שהכינותי מראש
חופן בזיליקום
תבלינים: מלח, פלפל, תערובת תבלינים איטלקית- או-  אורגנו, טימין, רוזמרין, צ'ילי (אני אוהבת את החרפרפות. אפשר גם בלי)

אופן ההכנה

קוצצים את הבצל, החציל, הפטריות והפלפל



במחבת עמוקה/ ווק מחממים מעט את השמן וזורקים אליו את הירקות



קוצצים את העגבניות ואחרי ערבוב של 1-2 דקות של הירקות והוספת תבלינים, מוסיפים גם אותן לערבוב.
בינתיים חותכים את הפסטרמה לקוביות קטנות, או לרצועות וקוצצים את הבזיליקום


אחרי שהעגבניות מתרככות, מוסיפים את הפסטרמה ומערבבים היטב למשך מספר דקות, לספיחת הטעמים



מכבים את האש ומערבבים את הבזיליקום פנימה


ארוחה שלמה שלקח לי להכין פחות מ-10 דקות כולל הכל, עם תינוק על הגב



ואריאציות:

  • להשאיר צמחוני/ טבעוני
  • להחליף את הפסטרמה בנתחי עוף/ בשר/ דג
  • להוסיף ביצים ליצירת סוג של שקשוקה
  • להוסיף קוביות טופו/ טמפה/ חומוסים מבושלי
  • להוסיף קינואה/ דוחן וכו' מבושלים
ועוד ועוד

ארוחת קיץ מהירה וקלילה לאללה!