"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 23 בספטמבר 2012

קוביות חצילים בג'ינג'ר, שום וסילאן

באחד הלילות, רגע לפני שנרדמתי, באה לי המנה הזו לראש או לפה.
החלטתי לנסות אותה הכי מהר שאוכל, במיוחד כאשר ידעתי שיש לי חצילים אסיאתיים יפייפיים שמחכים לי במקרר


כשהתחלתי להכין, נומה ומשפחתה בדיוק הגיעו לאכול איתנו, כך שהייתה לי תמיכה פיזית ואנרגטית למרכיבי המנה הזו

חומרים

2-3 חצילים (אפשר גם רגילים)
2-3 כפות שמן קוקוס איכותי מכבישה קרה
פיסת ג'ינג'ר מגורד
1/2-1 כפית מלח גס
2 כפות סילאן
מיץ מחצי לימון (בערך)
2-3 שיני שום
1-2 כפות שומשום קלוי מעט

אופן ההכנה

חותכים את החצילים לריבועים


מכינים את הג'ינג'ר המגורד.
קוצצים את השום, מכינים את מיץ הלימון ואת הסילאן בהישג יד.
קולים מעט את השומשום במחבת חמה, ללא שמן.

במחבת מחממים את השמן וזורקים פנימה את החצילים.
מערבבים היטב במשך 2-3 דקות


מתחילים להוסיף את מרכיבי הטעם והריח אחד אחד, תוך כדי ערבוב של החצילים בדרך להיותם מוכנים.
הג'ינג'ר נכנס ראשון.
אחריו המלח.
לא שוכחים לערבב היטב.
סילאן.
מיץ לימון.
שום לקראת הסוף (כדי שיישאר הטעם שלו חזק).
לא שוכחים לערבב


נומה תעשי לי אינסטגרם

כשהחצילים רכים ומוכנים, מכבים את האש ומפזרים את השומשום מעל

נומה ואני לקחנו את המנה הזו תחת חסותנו בארוחה.....