"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 11 בנובמבר 2012

פאי צבעוני- סלק, בטטה ומוצרלה

את המתכון לבסיס הפאי ביססתי על המתכון הזה של אלנה.
לא היו לי פקאנים וממילא מזמן רציתי להתנסות בעבודה עם "קמח" חמניות (ובגלל זה היו לי במקפיא).
במקור זה מתכון לתחתית פאי שאפשר להכין איתה פאי פירות מתוק. אני הלכתי על כיוון פשטידתי מלוח יותר.
היה לי וויז'ן של שכבות של סלק ובטטה- סגול כתום

איזה שילוב צבעים מהמם, נכון?

בעלי הציע שאעשה שימוש גם במוצרלה שיש במקרר (שקניתי עבור הפעם הבאה שאעשה את פיצת הכרובית המהממת. לא נורא, אקנה בהזדמנות עוד מוצרלה). רעיון מעולה!

חומרים

לתחתית הפאי:
2 כוסות גרעיני חמניות
1/2 כפית מלח ים
1 כף קמח קוקוס
1 ביצה

למילוי:
בטטה גדולה אפויה או מבושלת, חתוכה לעיגולים דקיקים ככל הניתן
2-3 סלקים מבושלים או אפויים, חתוכים לעיגולים דקיקים ככל הניתן
עיגולי מוצרלה דקיקים
עלי בזיליקום
3 ביצים
מלח, קצת חומץ בלסמי

אופן ההכנה

במעבד מזון מעבדים את זרעי החמניות עד שהם הופכים לשברים דקיקים יחסית (יכול לקחת מעל 5 דקות של ערבול).
מוסיפים את המלח, קמח הקוקוס והביצה ומערבלים עד שנוצר מעין כדור של בצק. לפעמים צריך להוסיף מעט מים (אני השתמשתי בנוזל של בישול הסלק).
משמנים תבנית פיירקס. מניחים את הבצק בתוכה ומשטחים אותו היטב בצורה אחידה ככל הניתן



מעל התחתית בונים את "גוף" הפאי

היו חסרים לי רק קצת עיגולי בטטה, אז השלמתי בדלעת יפנית אפויה שנשארה לי
עכשיו תור עיגולי המוצרלה

שכבת הבזיליקום

הנה גם הסגול מצטרף
הכל נכנס לתנור שחומם ל-180 מעלות למשך 30-40 דקות בערך

יצא פאי מעניין, טעים וצבעוני!



2 תגובות:

  1. היי ורד, האם יש לך רעיון איך לטבען את המנה הזו? להוריד את המוצרלה ולשים מה במקום?..

    השבמחק
    תשובות
    1. אפשר פשוט בלי מוצרלה...
      את יכולה לנסות כל קומבינציה שמתאימה לך.
      אפשר, כמובן, עם פרוסות דקות של טופו שהיו במרינדה וכן הלאה.
      אבל בבסיס יש ביצה, אז טבעוני זה לא יהיה אלא אם כן תשני גם את זה.

      בקיצור, אני בעד לתת למנות טבעוניות את הכבוד שלהן ולמנות שאינן טבעוניות את הכבוד שלהן.
      לא חייבים "תחליפים", אפשר פשוט משהו אחר בהשראת המתכון הזה.
      למשל לקחת את הקטע הצבעוני פה ולראות איך לעשות איתו משהו, או את הבסיס ולראות איך לעשות איתו משהו...
      בהצלחה!
      מוזמנת לשתף במה שיצא לך

      מחק