"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 27 בנובמבר 2012

תבשיל קוביות טעים

רציתי לי תבשיל קוביות כזה, בו כל הירקות חתוכים לקוביות ומתובלים וטעימים. בסגנון 'האש בראונס', אבל בלי תפו"א.
אז הכנתי לי וזהו

חומרים

1 שורש סלרי
2 גזרים
פיסת דלעת לא גדולה
1 קישוא זוקיני
1/2 כוס ציר עצמות
2-3 שיני שום
פיסה קטנה של ג'ינג'ר מגורד
תבלינים: מלח, קארי, קנמון
שמן קוקוס

אופן ההכנה

במחבת כבדה מברזל (מחממת הכי טוב בעיניי) מחממים 2-3 כפות שמן קוקוס.
חותכים את כל הירקות לקוביות.
מכניסים פנימה את שורש הסלרי והגזר ומערבבים היטב


מתבלים במלח וקארי בערבוב.
מכסים את המחבת למשך כמה דקות. הקוביות נצרבות קצת.
מוסיפים את קוביות הדלעת והזוקיני ומערבבים היטב


שוב סוגרים את המכסה לכמה דקות.
מוסיפים את ציר העצמות לערבוב ואת שיני השום הקצוצות והג'ינג'ר המגורד. מקטינים את האש ומוסיפים את הקנמון


סוגרים מכסה לעוד כמה דקות לספיגת הטעמים והשלמת ריכוך הירקות.
טועמים, מתקנים ומכבים את האש



ניתן לאכול כמנה בפני עצמה, או בתוספת למנה בשרית/ דגית.
אני הוספתי נתחים מהסלמון ג'רקי'ס שלי ויצאה ארוחה מצויינת!

9 תגובות:

  1. ורד, את משאירה את הדלעת עם קליפה? אכיל?

    השבמחק
    תשובות
    1. במרבית המקרים כן.
      דלעות, דלוריות, תפו"א והכל כמעט. חוץ מקולרבי שקליפתו באמת לא ניתנת לאכילה

      מחק
    2. טוב לדעת, אני אבדוק בארוחה הבאה.

      מחק
  2. ורד יקרה !
    מדוע אי אפשר לאכול קולרבי על קליפתו? האם מסיבה בריאותית?
    נ.ב.
    ניסיתי לטפל במחבת הברזל היקר שלי שהתכסה בחלודה,על ידי משיחתו בשמן זית וחימום ממושך על הגז באש גדולה,אבל הוא עדיין מתעקש להשאר חלוד !!!!
    יש לך עוד רעיון להצלתו ?
    בתודה
    רחלי

    השבמחק
    תשובות
    1. ניסית פעם לאכול קליפה של קולרבי? היא קשה מאד מאד. זה לא ממש אפשרי בעיניי.
      אם את מצליחה, ספרי לי, זה מעניין...

      לגבי הסיר, מצאתי עוד הסבר טוב לטיפול בסיר
      http://ditchthewheat.com/cookware-ten-steps-to-love-your-cast-iron-cookware/
      אולי את צריכה לעשות את זה כמה פעמים...
      ניסית לקרצף את החלודה עם צמר פלדה ומים חמימים ואז לשמן? אולי שמן קוקוס או שומן בקר, משהו חזק יותר מזית. שגם לא מתחמצן ונשרף מהר...?

      מחק
    2. תודה ורד.
      כנראה שדי הרסתי את המחבת,אבל אני לא הולכת לוותר בקלות ולהפוך אותה למשקולת להתעמלות.
      קראתי את המאמר שהפנית איליו ולמדתי דבר חשוב:דווקא לא טוב להשתמש במחבת ברזל על אש חזקה!!!
      הם מציעים למשוך בשמן ולהכניס לתנור למספר שעות .כך אכן עשיתי כשקיבלתי אותה.
      אולי אנסה להוריד איכשהו את החלודה ולחזור שוב על התהליך.רב תודות ולעבודה...
      לגבי הקולרבי ,נכון שהחלק החיצוני יותר קשה אבל נדמה לי שפעם כבר אפיתי או בישלתי עם הקליפה,(ואולי טחנתי אח"כ,לא בדיוק זוכרת.)

      מחק
    3. ברוך ה' !!!
      שימנתי בשמן קוקוס ושרפתי בתנור -ומחבת הברזל שלי ניצל !!!!!
      מיליון תודות !!

      מחק
    4. יופי! כיף לשמוע.
      סופסוף תוכלי להשתמש בה בצורה רגועה!
      תהני

      מחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק