"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום רביעי, 24 ביולי 2013

סלסת מנגו קייצית

כנראה שזו העונה , נכון? לכל מה שהוא מנגו, אחרת איך אתם מסבירים את העובדה ששנייה לפני שאני משחררת פוסט שזכה אני מקבלת במייל את הפוסט האחרון של אחת הבלוגריות האהובות עליי בנושא ממש ממש, אבל ממש דומה (טוב, אצלי אין אבוקדו...)
זו חייבת להיות העונה!

איך אני אוווווהבת את עונת המנגו!
כולם פה בבית מחכים לעונה הזו, הבלוג שלי התחיל בעונה הזו (מה שגורם לי לרוץ ולבדוק מתי בדיוק יש לו יומולדת... פיו, יש עוד 3 חודשים... מזל, אני לא במוד לחגיגות יומולדת כרגע) ומרגע שהקטנצ'יק שלי התחיל לאכול מיד ביררנו אם הוא חלק מהמשפחה הזו באמת או לא... (לשלישית לקח כמה שנים להכנס לעניין הזה...).

אז כן, החלטתי להכין סלסת מנגו. יש לזה צבע מהמם וטעם עוד יותר.
זה פשוט, טעים וקייצי להפליא. וגם הולך בקלילות עם כל דבר.
אני יודעת שיש ימבה גירסאות ובאמת שהכל הולך

חומרים

כפית זרעי כוסברה
1 כף שמן קוקוס
כרישה גדולה, או כמה צעירות
1-2 שיני שום
2-3 עגבניות בשלות
מנגו בשל אחד
חופן עסיסי של כוסברה טרייה
מלח, פלפל, צ'ילי חריף למי שאוהב

אופן ההכנה

קוצצים את הירקות היטב: שום לפרוסות, כרישה וכוסברה קצוצות היטב, עגבניות לחתיכות קטנות ותיכף נדבר על המנגו.

במחבת מחממים שמן קוקוס וזורקים פנימה את זרעי הכוסברה, כדי שיתפצפצו קצת




מוסיפים את הכרישה והשום ומערבבים היטב למשך 2-3 דקות


מוסיפים את העגבניות ומלח פלפל וממשיכים לערבב.
במחבת ברזל העגבניות נצרבות ונקלות, משהו מעושן מגניב כזה







ככה זה נראה אחרי כמה דקות של ערבוב

עכשיו ניגש אל המנגו שלנו...

מקצקצים אותו היטב!
ממש היטב

מוסיפים כוסברה קצוצה

ומערבבים הכל ביחד.
זה הרגע להוסיף תבלינים, שמן זית, חומץ בלסמי

עם מה אוכלים סלסה שכזו?
ראשית, זו בהחלט יכולה להיות ארוחה בפני עצמה. שילוב הטעמים מהמם.
אני אכלתי עם כמה נתחים של פסטרמה בייתית




מישל הציעה סלמון [הצילומים שלה הרבה יותר שווים משלי, אתם חייבים לראות]
מה אתם מציעים?



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה