"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שישי, 30 באוגוסט 2013

ממרח שוקולד בייתי- לא רק לבי"ס

סופסוף חזרו הילדים לבתי הספר ולגנים, עד שיצאו שוב לחופשה...
עוד לא לגמרי מרגישה את החופש הזה, כי אצלנו הגן יתחיל רק ב 1 בספטמבר ואנחנו עוד עם ימים מדורגים, אז הנה משהו קטן לבינתיים.
ממרח שוקולד בייתי, במקום זה הקנוי המזיק, הנה גירסא בריאה ואף מזינה (כן, כן, יש אפשרות כזו) שאפשר לשים בפיתה, על לחם ואפילו בתוך עוגות

חומרים


3 כפות שקדיה
1 כף שמן קוקוס
1 כף סילאן (או דבש, או מייפל אמיתי)
2 כפות קקאו אמיתי, לא ממותק (אפשר גם להמיס שוקולד איכותי 70% מוצקי קקאו ומעלה, אם רוצים)
1/2 כפית תמצית וניל אמיתית
אופציונלי: קנמון

אופן ההכנה

מערבבים את כל החומרים יחדיו








אם ממיסים שוקולד, אפשר להמיס אותו על אש קטנה עם שמן הקוקוס, לכבות את האש, לקרר מעט ואז לערבב פנימה את שאר המרכיבים.
אפשר לבדוק ולתקן טעמים



ניתן לשמור בקירור, או בצנצנת מחוצה לו