"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 3 בנובמבר 2013

המבורגר בייתי

הייתה לי בכלל ארוחת צהריים אחרת בתכנון.
כן, קניתי בשר טחון כי חשבתי על קציצות, וחשבתי גם על אורז.
זה מה שעלה לי בראש.

א-ב-ל...
בעודי חוזרת עם בני השני מביה"ס הוא איכשהו הזכיר המבורגרים ושהוא היה רוצה אחד. אז הסברתי לו שהמבורגר זו בעצם קציצה ושהוא לא מוכן לטעום מהקציצות שלי בד"כ.
אז הוא אמר שהמבורגר זו קציצה אחרת- יותר גדולה!
אמרתי לו- יותר גדולה? אין לי בעיה לעשות כזו... ואני יכולה גם רק בשר ותבלינים, כמו המבורגר של ממש.
הוא התלהב וגמני!

עמדתי להכין המבורגרים- שזה דיי פשוט בתכלס, גם אם אין רינג מיוחד!
תוך כדי חשבתי על תוספות מתאימות שיש לי ככה בשלוף:
בצל מטוגן- יש!
אבוקדו- יש מלא בשלים- סופסוף!!!
שעועית ירוקה (שוב, לבקשת הילד)- יש!
יצאה ארוחה פצצה שהתארגנה ממש ברגע האחרון. והכי חשוב- הוא יזם אותה והוא אכל את מה ש"הזמין".
עושה נחת לאמא, נכון?

חומרים

1 ק"ג בשר בקר טחון
מלח, פלפל, אבקת שום
1 כף חרדל (היה נראה לי מתאים)
1/2-1 כוס ציר עצמות
שמן קוקוס
2 בצלים גדולים
אבוקדו בשל ורך

אופן ההכנה

לקראת ההכנה התלבטתי האם להכין את ההמבורגרים על מחבת או בתנור.
בסוף התחכמתי והחלטתי לתת "מכת חום" ראשונית על מחבת ברזל ואח"כ להכניס לתנור שחומם מראש לעוד כמה דקות, עד שזה יהיה מוכן לגמרי.

מחממים תנור ל-200 מעלות.
מערבבים את כל החומרים, מלבד שמן הקוקוס


יוצרים קציצות גדולות לפי הצורך- לנו יצאו 7 קציצות, לפי בחירת הילדון



מחממים מחבת ברזל ושמים בתוכו כף שמן קוקוס. כשזו מתחממת מכניסים את הקציצות לצריבה של 1-2 דקות מכל צד (אני עשיתי את זה בשתי נגלות, כדי לא להעמיס על המחבת).
מכינים בצד תבנית עם נייר אפייה וכשהקציצות נצרבו, מעבירים אותן לתבנית ומכניסים לתנור ל 7-8 דקות









כשהן בתנור אפשר לקצוץ בצל לטבעות ולטגן בשמן קוקוס עד לקרמול טעים. ככל שמטגנים זמן רב יותר- תו"כ ערבוב, כדי שלא יישרף- ייצא בצל מקורמל וטעים יותר.
כשמוכן, מניחים בצלוחית בצד








את האבוקדו מועכים עם מיץ לימון ומלח ומניחים בצלוחית נוספת.

ו...זהו, הארוחה מוכנה





מניחים על הצלחת המבורגר ועליו מחית אבוקדו ומעל בצל מקורמל.
שילוב טעמים מענג במיוחד!

הוא אכל המבורגר בלי כלום ונהנה לאללה, אכל אפילו שניים... עם מלא שעועית

ובסוף שילבתי את כל מה שנשאר לסלט קטן וחמוד: חסה, שעועית ירוקה ובצל מקורמל


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה