"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 2 בינואר 2014

מי מפחד מברוקולי?

מדיי פעם יוצא לי לשמוע על אנשים עם פוביית ברוקולי.
כאלה שברוקולי לא מצליח להם, לא יוצא להם ומאז הם הפסיקו להכניס אותו למטבח, או מסכימים רק בצורתו הקפואה.
והרי מה זה קפוא? זה ברוקולי שנקטף, נחתך, עבר חליטה קלה, יובש ונזרק להקפאה.

מה הבעיה לעשות את אותו הדבר לבד?




קחו לכם ראש ברוקולי חתיך, כי עכשיו זו העונה שלהם.
קצצו לו את כל הענפים והפרידו מהפרחים עצמם.
את הענפים אפשר לחתוך, תיכף נכניס אותם גם לתבשיל, אל דאגה.

את הפרחים הניחו בקערה עם מים רותחים לכמה דקות.
שימו לב שפרחי הברוקולי מתרככים ועדיין שומרים על צבעם הירוק- רענן.
כשהתרככו מעט (לא לגמרי) מסננים מהמים ומניחים רגע, שיחכו קצת.
עכשיו נכין איזו מנה (אפשר גם מרק)

[ועוד לא דברתי בכלל על הערכים התזונתיים של הברוקולי, ועל נוגדי החימצון שבו, ועל החומרים נוגדי סרטן ומחלות שיש בו, ועל אינדקס גליקמי נמוך...]

חומרים

2 בצלים בינוניים
כמה שיני שום שמתאים לכם
סלסילת פטריות לבחירתכם
ראש ברוקולי
2 כפות שמן קוקוס
1-2 כפות רוטב סויה
קצת פלפל שחור
1 כף חומץ אורז/ תפוחים

אופן ההכנה

קוצצים את הבצל, פורסים את השום, חותכים את ענפי הברוקולי שהנחנו בצד לפיסות קטנות, חותכים את הפטריות לחתיכות בינוניות.

במחבת מחממים את שמן הקוקוס ומכניסים את הבצל לטיגון- קירמול תו"כ ערבול. אפשר להרבה זמן, כדי לאפשר קירמול טוב.
מוסיפים את השום ואת ענפי הברוקולי הקצוצים וממשיכים לערבב.
הבאות בתור יהיו הפטריות שייכנסו לסבב הערבובים עד שהכל ייראה טוב כזה




זה הזמן להכניס את הפלפל ואת פרחי הברוקולי שסיננו מהמים הרותחים.

מערבבים שוב, מוסיפים רוטב סויה וחומץ אורז ומשאירים ללא מכסה לערבוב טעמים טוב


מנה טעימה בפני עצמה, או כסלט חם.
אפשר להוסיף פה נתחי בשר/ עוף/ דגים/ שרימפס/ ביצים ועוד.
אנחנו אכלנו עם אטריות אורז, ביחד עם פירה דלורית ופיסות דג מקרל



דלורית שנאפתה בתנור
הוצאתי ממנה את ה"בשר"
מעכתי עם שמן זית ומלח עשבים