"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 3 ביולי 2014

פשטידת ירוקים וגבינות

משהו פשוט ומהיר שהכנתי השבוע בערב בכלל

חומרים

בצל סגול (אפשר גם לבן)
3-4 שיני שום
כמה כפות חמאה (כמה שאתם רוצים, זו פשטידה שומנית ומשביעה)
חצי חבילת פטרוזיליה
חצי חבילת כוסברה
4 ביצים
2-3 כפות קמח לבחירתכם (אני השתמשתי בקמח ערמונים שהיה לי. קמח שקדים ילך, קמח קוקוס, או רחמנא ליצלן קמח "גלוטני" כלשהו)
פלפל שחור גרוס
כמה פסי גבינה לבחירתכם (הייתה לי גאודה אגוזים וגבינה הולנדית עם טעם עז)

אופן ההכנה

מחממים תנור ל-180 מעלות.
קוצצים את הבצל, פורסים את השום, קוצצים את העלים הירוקים, חותכים את הגבינה לפרוסות דקיקות.
במחבת מחממים את החמאה ומקפיצים את הבצל הסגול והשום הפרוס להזהבה.
כשמוכן מעבירים לקערה, מוסיפים את הירוקים, את הביצים ואת הפלפל ומערבבים היטב.
מוסיפים את הגבינה ואת הקמח ומערבבים היטב היטב, כך שנוצרת תערובת אחידה.
מכניסים לתנור לכ-30 דקות.

הפשטידה טעימה ביותר כשהיא חמה, אם כי גם כשהיא מתקררת היא טעימה