"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 20 בספטמבר 2015

נתחי עוף עם אפונה- גזר- תירס

יצא המקרה ונשארו לי כמה קלחי תירס מיום האתמול
תכננתי מראש להכין משהו עם חזה עוף
יש פה חיבה לעיתים לאפונה וגזר
למה לא לאחד הכל ביחד ולייצר מנה צבעונית שכזו?




חומרים

קוביות חזה עוף בכמות הרצויה לכם
תירס (רצוי משאריות על הקלחים, אם אתם ממש רוצים הוסיפו מקפוא) *** לדפ"מ SCD ולפרוטוקול האוטואימוני AIP להסיר ***
אפונה קפואה/ טרייה 
2-3 גזרים חתוכים לקוביות
בצל קצוץ
כמה שיני שום כתושות
מלח, פלפל, קארי, פפריקה מעושנת (זה הלהיט החדש שלי, אז היא נכנסת לכל מקום כמעט) *** לפרוטוקול האוטואימוני AIP עם תבלינים "כשרים" ***
שמן קוקוס

אופן ההכנה

מכינים את העוף והירקות מראש.
מחממים 2-3 כפות שמן קוקוס בווק מספיק גדול, או סיר שטוח יחסית וזורקים אליו את הבצל לכמה דקות ערבוב עד שקיפות. 
מוסיפים גזר לעוד כמה דקות של ערבוב ואת השום ונתחי העוף ומערבבים היטב, עד שהעוף שמנה את צבעו.
מוסיפים את התבלינים, את התירס ואפשר גם 1-2 כוסות מים/ חלב קוקוס (אופציונלי). מביאים לרתיחה ומקטינים את האש. 
מבשלים עוד 10 דקות בערך, טועמים ומתקנים טעמים, לפי הצורך.
מוסיפים את האפונה הקפואה לעוד כמה דקות של בישול.

אפשר לאכול את המנה כפי שהיא , או עם אורז, פסטה (אפשר להקפיץ את הפסטה/ נודלס עם המנה!) ועוד