"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 24 בספטמבר 2015

פשטידה לעצלנים, באמת!

יש פעמים בהם העצלנות ממש משתלטת עליי ואני ממציאה את המתכונים הכי הכי פשוטים בעולם.
כך זה היה עם הפשטידה הזו.
כל מה שצריך זה ירקות- מה שבא לכם- קצוצים קטן יחסית


יש פה בטטה, גזר, בצל ופלפל אדום
 בקערה מערבבים מיכל שמנת מתוקה (משתמשת בזה עם הכי הרבה % שומן) עם 3 ביצים, 4 כפות קמח שקדים, מלח, פלפל, אבקת שום *** לדפ"מ SCD אפשר להחליף בשמנת קוקוס או ביוגורט/ שמנת "כשרים" ***




שופכת את הכל מעל הירקות בתבנית ומערבבת קצת שהכל יהיה בגובה אחיד פחות או יותר




ואז מכניסה לתנור שחיממתי מראש ל 180 מעלות למשך כשעה, או עד שנראה שהכל מזהיב וקיסם/ מזלג שהחדרתי פנימה מראה לי על תוצאה יבשה מספיק




נראה טוב, נכון?
כלום עבודה! באמת!
כמעט ואין כמעט כלים מלוכלכים...הריח מעולה והטעם גם!

ממליצה לקרר מעט ואז להגיש.
טעימה גם קרה.

אפשר לגוון פה עד אינסוף ובחזרה- עם הרכב וכמות הירקות, בתיבול, להוסיף גבינות, נקניקים, בשר.
להחליף את השמנת בחלב קוקוס שומני מאד או בקרם קוקוס ואז מתקבלת גם גירסא טבעונית/ צמחונית/ כשרה/ ווטאבר.

בתאבון!