"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 19 בנובמבר 2015

ארוחות משותפות ומגוונות

אני יודעת, תעצרו אותי אפילו לפני שאתחיל ותגידו 'למי יש זמן לזה?' 
תשמעו, זה עניין של החלטה בעיניי!
לא כל ארוחה צריכה להיות גדולה ומושקעת, אולם אם לפחות פעם ביום תכנסו את כל דרי הבית לארוחה משותפת, תאמינו לי שתזכו.
גם אם לא כל ארוחה תהיה מושקעת ומגוונת ו"רק" אחת ליום תפרסו כמה מנות/ צבעים/ אפשרויות/ מרקמים גם תזכו.
ארוחה מגוונת מאפשרת משהו אחר לגמרי לנפש ולגוף שלנו.
ולא, זה לא תמיד ייקח המון זמן להכין.
לפעמים נכין בכמויות גדולות סלטים, תבשילים, פשטידות או קציצות ורק נחמם מנות מתאימות לקראת הארוחה, או נוציא כמה סלטים ביחד, או נכין ארוחת שאריות (הפייבוריט שלי לארוחות שישי בצהריים!).
תנסו, מה אכפת לכם?


נקניקיות אמיתיות (בלי כל מיני שאריות) בתנור, סלק עם שמן קוקוס בתנור, סלט חסה וסלט ילדים וגם טחינה

ארוחת שאריות קלאסית מבחינתי, הוצאתי את כל מה שנשאר במקרר בשישי בצהריים:
בטטה עם שמן קוקוס בתנור, אפונה, סרדינים, קצת סלט כרוב אדום, פסטרמה בייתית, פלפלים קלויים, קצת אורז צהוב וסלט ילדים.
כשמגישים הרבה דברים, גם אם הם בכמות קטנה, זה נותן תחושת שפע לבחור ממנה

סלט ילדים, בטטה בשמן קוקוס בתנור, אורז, סלמון אפוי ועוד סלט שכבר שכחתי מה הוא היה

שקשוקה (עוד פייבוריט שלי לארוחות שישי בצהריים), סלטים, סלק בתנור, טחינה, אורז בתוספת סלטים מגניבים שהשכנה הביאה והתאימו בול

עוף בתנור עם ירקות, סלט ואורז עם הפתעות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה