"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 8 בדצמבר 2015

לביבות לחנוכה

יש לי בבלוג כבר לא מעט מתכוני לביבות.
זה סוג מזון מאד כייפי בעיניי, כמו קציצות, שאני מאד אוהבת גם.
יש משהו שלהחזיק ביד משהו עגלגל, לא גדול ולאכול ממנו שאני ממש מתחברת אליו...

המגוון שמאפשרות לביבות גם מאד מושך אותי. לא עוד מתכון מסורתי שחייבים לדייק בו, אלא קרקע פורייה לאלתורים וגיוונים- הדבר הכי אהוב עליי בהכנת אוכל!!!

מוזמנים לשוטט בין מתכוני הלביבות משנים קודמות ולמצוא לכם השראה לחג הנוכחי, או סתם לאחד מימות השבוע, כי זו יכולה להיות יופי של ארוחת צהריים בעיניי!

וממש לא חייבים קמח! וגלוטן!
אפשר להכין לביבות על בסיס ביצים וקמחים נטולי גלוטן שאינם מעובדים ועדיין מזינים.

הפעם הקישואים קרצו לי...
אז נעניתי להם

חומרים

2 קישואי זוקיני ירוקים כהים
פיסת דלעת קטנה
בצל בינוני
3 ביצים
3 כפות קמח טפיוקה ***לדפ"מ SCD אפשר להכין ללא קמח טפיוקה ורק עם קמח קוקוס או שקדים ***
2 כפות קמח קוקוס
כף שמן קוקוס
כפית סודה לשתייה (לא חייבים)
מלח, פלפל לפי הטעם

אופן ההכנה

במעבד מזון טחנתי היטב ירקות.
הוספתי ביצים, קמח, שמן ותבלינים והנחתי במקרר.
למה?
כי לא היה לי זמן להכין אותן בדיוק אז...

מאוחר יותר, חיממתי שמן קוקוס במחבת ומזגתי עיגולי בלילה לאט לאט וטיגנתי לביבות באיזי.
אפשר להכין מראש ואז לחמם ולהגיש.

עשיתי נסיון גם עם גירסא אפויה של אותה הבלילה  תכננתי לעשות גירסא אפויה, אבל זה לא יצא בסוף.
מוזמנים אתם לנסות! זה בטוח יצא טוב


אם הן יוצאות קצת רכות אפשר להוסיף עוד קצת יבשים לבלילה, ולשחק עם זה.

בשנה שעברה חגגנו את חנוכה בויאטנם, הנה תזכורת למי שרוצה

חג אורים שמח!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה