"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 7 בפברואר 2016

מה אכלו אבותינו הקרובים? פרופורציות!

מה אכלו אבותינו? 
לאו דווקא המרוחקים יותר, אלא אלה הקרובים אלינו ביותר- הסבים שלנו והוריהם


קרדיט: הפוסט הזה


·       אוכל אורגני- לא היו ריסוסים וחומרים כימיים למיניהם
·       אוכל מקומי- כי זה מה שהיה זמין, לא היה שינוע
·       אוכל קרוב למקור- שאינו מעובד
·       כל בעלי החיים ותוצריהם שנאכלו ניזונו מעשב, מהמזון הטבעי שלהן
·       אוכל עונתי- שוב, זה מה שהיה זמין, לא היו מקררים
·       אוכל עשיר באומגה 3- שנוצרו באופן טבעי במזון שאכל את המזון שהוא אמור לאכול
·       אוכל עני באומגה 6- כי לא אכלו כמויות אדירות של דגנים, שמנים מזרעים ומזונות מעובדים
·       אוכל דל בסוכר- לא היה אוכל מעובד, אכלו את המזון כפי שהוא בלי תוספות לאוכל ולשתייה
·       מזון עתיר סיבים- מגוונים וקלים לעיכול יחסית מירקות, פירות או מדגנים וקטניות שעברו השרייה והתססה במקומות רבים
ומה איתנו?