"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 9 בפברואר 2016

פרלינים קטנים וטעימים

את כדורי הקוקוס תמרים אני מכינה כל הזמן.
הם ה goto שלנו כשרוצים לארח, או משהו קטן ליד שתייה חמה, או במקום ארוחה של ממש, או בנוסף לארוחה. תבחרו!

מדיי פעם יוצא לי להכין אותם בואריאציות שונות, כמו למשל להוסיף תבלינים כמו ג'ינג'ר והל טחונים, או להוסיף שוקולד מריר וכו'.

הפעם לקחתי את הבסיס הזה והפכתי אותם לפרלינים קצת אחרים.
קשה לי לומר מה היו הכמויות בדיוק, אולם הרעיון ברור:

במעבד מזון/ בלנדר חזק מעבדים קוקוס וכמה חופני אגוזים (אני השתמשתי בשקדים, מקדמיה, מעט קשיו וברזיל) למעין חמאת אגוזים/ קוקוס שכזו, רכה, בדומה לחמאת הקוקוס הרגילה שלי.
מוסיפים קנמון, לפי הטעם, 1-2 קוביות שוקולד מריר (90% בשבילי) ומעט דבש.
*** לדפ"מ SCD אפשר להכין ללא השוקולד ***
מערבלים היטב עד לקבלת תערובת אחידה ורכה.

מכניסים לתבניות של שוקולד לפי רצונכם, או מגלגלים בידיים לכדורים קטנים. אפשר לגלג בקוקוס אם רוצים, או באבקת קקאו איכותית להגברת האפקט הפרליני, כרצונכם.
מניחים במקרר כדי שיתקשו ויתמצקו קצת ו....זהו הם מוכנים.

כדאי לשמור אותם במקרר, אחרת הם עשויים להיות רכים מדיי, ולהוציא לפני ההגשה/ אכילה

יאמי!