"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום רביעי, 29 ביוני 2016

סדרת המשמשים יוצאת לדרך- עוף ברוטב משמשים

כן, משמשים!
זה פרי, עונתי, של... עכשיו!
בשבת עברנו בשדה של חקלאי ליד קרובי משפחה וקנינו מלא מלא מפירות העונה, לא נעים לומר שבכלום כסף ביחס למה שמשלמים בד"כ.
קצת עצוב הקטע הזה, נכון?
שחקלאים מגדלים, משקיעים (זמן וכסף) ובסוף מקבלים גרושים על התוצרת שלהם.
אז בכל פעם שיש לנו את ההזדמנות אנחנו מעדיפים לקנות ישירות מהחקלאי, לאו דווקא אורגני, גם "רגיל".

אז יש לי ימבה משמשים שנוטים להתקלקל מהר.
השזיפים, הענבים והאפרסקים יחכו עוד קצת, יש להם זמן. האבטיחים והמלונים ממילא נאכלים בקצב פה.
אבל מה עושים עם משמשים?

יצאתי לשיטוט ברשת והתחלתי לעשות נסיונות שהם מעבר לריבה.
הנה מה שהעליתי במטבחי.

שתהנו גם אתם, ושיהיה לי לשנה הבאה גם.

במקור תכננתי לכתוב פוסט אחד עם הרבה מתכונים ואז התברר לי שיש לא מעט דברים שאני רוצה לנסות ולהכין, אז החלטתי לתת לכל מנה פוסט ראוי משלה.

את המנה הזו רקחתי בעצמי, לא ממתכון שקראתי ובגלל שלא מצאתי משהו שכזה (וחיפשתי) החלטתי שזה בהחלט ראוי להיכתב, כי כמו שאחת הבנות שלי אמרה "זה הכי טעים בעולם" (לפני שחשפתי את המרכיב הסודי)

תבשיל עוף ברוטב משמשים

חומרים

עוף שלם מפורק לנתחים- או- כרעיים/ שוקיים/ כנפיים, לפי בחירה
1-2 כפות שמן קוקוס
בצל גדול
2 גזרים
10-15 משמשים ללא גלעינים
1-2 כפות רוטב עגבניות
1/2 קופסת חלב קוקוס ללא חומרים משמרים
תבלינים: מלח, פלפל שחור, כורכום, קנמון טחון, שום (טרי או מיובש)

אופן ההכנה

קוצצים את הבצל, חותכים את הגזר ואת המשמשים לקוביות קטנות.
בסיר רחב מחממים שמן קוקוס ומטגנים בצל להזהבה.
מוסיפים גזר וממשיכים לאדות כך במשך כ-10 דקות עד לריכוך וקירמול שלהם יחדיו.
מוסיפים את רוטב העגבניות והתבלינים ומערבבים היטב. מוסיפים מעט מים עד ליצירת רוטב ומביאים לרתיחה. 
מוסיפים חלב קוקוס ומביאים שוב לרתיחה.
בשלב זה מקטינים את האש ומוסיפים את התבלינים ואת המשמשים.
מבשלים עוד כמה דקות עד לריכוך וערבוב הטעמים, טועמים ורואים מה חסר.
מוסיפים את נתחי העוף, מכסים אותם היטב ברוטב ומבשלים בבעבוע עדין למשך 30-40 דקות, עד שהעוף מבושל, ריחני ועטוף ברוטב.
במידה ויש צורך להוסיף עוד נוזלים אפשר בהחלט!
טועמים, מתקנים ומגישים.
אפשר מעל אורז לבן/ צהוב, או מעל פירה תפו"א / בטטה, ביחד עם אטריות כאלה ואחרות ועוד, כיד הדמיון!

רוטב ריחני, מתקתק- חמצמץ וטעים ביותר!!!







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה