"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 4 ביולי 2016

סדרת המשמשים- רוטב משמשי לסלט ירוק

הנה המתכון הבא בסדרת המשמשים שיצאה לה ככה בעונה.
הרוטב קל ומהיר להכנה, אפשר להכין כמות ולשמור במקרר (זה רק גרם לנו לרצות לאכול סלט כזה כמה פעמים ביום...)


רוטב משמשים לסלט ירוק, של אלנה אמסטרדם

חומרים

רבע כוס שמן זית
כף מיץ לימון (אני משתמשת הרבה במיי הירקות הכבושים במקום מיץ לימון. גם מזין מאד- מכיל פרוביוטיקה טבעית- וגם קל יותר להשגה בימות הקיץ!)
כף חומץ תפוחים (אפשר להחליף גם אותו במיי הכבושים/ לימון אם אין )
משמש שלם, ללא גלעין
כפית חרדל דיז'ון (מציעה לחפש היטב כאלה ללא חומרים משמרים ובלי דברים מיותרים)
אופציונלי: 1/2 כפית דבש/ סילאן/ מייפל אמיתיים
1/4-1/2 כפית מלח לבחירתכם (אני מכורה לזה כבר שנים)
אופציונלי: שן שום/ 1/2 כפית אבקת שום

אופן ההכנה

מערבלים את הכל בבלנדר חזק (ויטה מיקס, JTC בולטים וכל מה שיש לכם) עד לקבלת מחית חלקה



מוזגים מעל סלט עלים ירוקים, או מעל חסה קצוצה.
תהנו!





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה