"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 22 בנובמבר 2016

פירה אפונה

מוזר שעוד לא כתבתי פוסט על זה, נכון?

מנה פשוטה וטעימה כל כך.
בעיקר בעידן הירקות הקפואים, שהם קיצור דרך שאני מתירה לעצמי.
גם כי יש ירקות שאינם בעונה, גם כי יש בזה משהו מאד נוח- לא מתביישת להודות בכך- להרתיח מים עם מלח, לזרוק תכולת שקית פנימה, לבשל עד לריכוך ו...זהו.
כמובן שהטכנולוגיות המתקדמות שיש היום מקלות עליי פה. אם אני מבינה שאותם ירקות נקטפים טריים, עוברים תהליך אידוי קצר ואז נכנסים להקפאה. תהליך זה משמר בצורה יחסית טובה את הרכיבים התזונתיים שלהם. עם ירקות ניתן לראות זאת על הצבעים שלהם... ירק שצבעו דוהה ומתדלדל כבר לא נחשב טרי, מה שמעיד גם על תכולת הרכיבים התזונתיים שבו.

חומרים

ככה וככה אפונה ירוקה קפואה מבושלת, או טרייה מבושלת
ככה וככה חמאה (לפי הטעם) או שמן קוקוס/ זית לטבעונים ולנמנעים ממוצרי חלב (אפשר להחליף גם בגהי)
תבלינים: מלח, פלפל, שום טרי כתוש/ מיובש
אופציונלי: מעט שמנת של פעם/ מתוקה, גבינה מגורדת

אופן ההכנה

מניחים את האפונה המרוככת במעבד מזון, ביחד עם התבלינים והחמאה/ שמן וטוחנים למרקם חלק


איזה צבע!!!


אפשר גם למעוך עם כלי ייעודי למעיכת תפו"א לפירה.
אם מוסיפים שמנת אפשר לערבבה ביחד, או לאכול ביחד איתה.
טועמים ומתקנים את התיבול לפי הטעם




כמובן שאפשר גם לקחת את הפירה לכיוון חריף, או אסיאתי, או להוסיף עשבי תיבול- כיד הדמיון


סלמון בתנור, פירה אפונה, פלפלים צבעוניים מוקפצים וסלט כרוב
בתאבון!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה