"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 28 בנובמבר 2016

פשטידת תפוחי אדמה

לפעמים יש צורך במשהו מנחם כזה ופשטידה כזו, מבחינתי, סוגרת את הפינה הזו

נכון שזה נראה טואוב?


אגב, אפשר להמיר את תפוחי האדמה פה בכרובית, בלפת, בקולרבי, בשורש סלרי, בארטישוק ירושלמי. לא ניסיתי הפעם, אולם אני בטוחה שזה יעשה עבודה דומה. כך שכל נמנעי תפוחי האדמה למיניהם יכולים בהחלט ליהנות גם הם!

חומרים

2 תפוחי אדמה גדולים
1 בצל
2 ביצים
1-2 כפות שמן זית/ קוקוס/ חמאה/ גהי
2 כפות שמנת של פעם/ גבינת שמנת (לא הכרחי)
תבלינים: מלח, פלפל, טימין
אופציונלי (לא חובה): גבינה קשה מגורדת 

אופן ההכנה

מחממים תנור ל-180 מעלות.
מגרדים את תפוחי האדמה והבצל על פומפיה או במעבד מזון.
מוסיפים את שאר המרכיבים ומערבבים היטב.




מניחים בתבנית ומפזרים מעל את הגבינה המגורדת (לא חובה) ואופים  30-40 דקות או עד שקיסם שננעץ במרכז הפשטידה יוצא נקי והפשטידה יציבה


אפשר לאכול בכל ארוחה, עם כל תוספת וגם בלי 😉

הנה, שוב, שתקבלו חשק...

בתאבון!