"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום רביעי, 30 בנובמבר 2016

מרק ארטישוק ירושלמי

מזג האוויר המתקרר דורש סיר מרק גדול, נכון?
אז הכנתי כזה בדיוק והוא חוסל...

חומרים

2 בצלים
2 גזרים
ק"ג ארטישוק ירושלמי
תפוח אדמה (אופציונלי) *** להסיר ב AIP ***
6-7 שיני שום, או ראש שום שלם
פיסת שורש ג'ינג'ר
שמן קוקוס
תבלינים: מלח, פלפל, כורכום, פפריקה מתוקה, עלי דפנה

אופן ההכנה

קוצצים את כל הירקות: בצל, גזר, ארטישוק ירושלמי, תפוח אדמה.
מגרדים את הג'ינג'ר, קוצצים קטן את השום.

בסיר גדול מחממים שמן קוקוס (או זית) וזורקים פנימה את הבצל הקצוץ. מערבבים עד לשקיפות, כ-2 דקות, ומוסיפים את הגזר, עלי הדפנה והג'ינג'ר לערבוב של כ-5 דקות נוספות.
מוסיפים את הארטישוק הירושלמי ואת תפוח האדמה ומערבבים היטב עד שהם מצופים היטב בשמן ומרוככים קלות



מוסיפים מים עד לגבוה הרצוי בסיר, מביאים לרתיחה, מוסיפים את התבלינים, מלבד השום הקצוץ, ומבשלים כ-20 דקות, או עד שכל הירקות התרככו להם.
זורקים פנימה את השום, טועמים ומתקנים תיבול לפי הצורך.
טוחנים את המרק בבלנדר מוט (כדאי שיהיה, זה מקל מאד במטבח) ושוב טועמים לראות אם יש צורך בתיבול נוסף.

המרק מוכן ויכול לשמש ארוחה בפני עצמה או מנת פתיחה



חורף חם!