"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 28 במרץ 2017

בולונז עבור הפרוטוקול האוטואימוני

בימים אלה אני עובדת עם 2 מטופלות שחדשות לפרוטוקול האוטואימוני
בהתחלה זה בהחלט יכול להיות מאתגר.
אמנם יש לי פה בבלוג מתכון לבולונז, אולם בגרסתו הרגילה הוא אינו מתאים לעוקבים אחרי ה AIP ולכן חשבתי על גירסא מותאמת שהיא לא פחות טעימה בעיניי!



חומרים

שומן בקר/ שמן קוקוס
בצל קצוץ
כרישה קצוצה 
שום קצוץ דק
[אפשר גם ג'ינג'ר מגורד למי שאוהב]
בשר טחון (אני משתמשת בשילוב של עגל+ טלה ביחד עם לב בקר טחון)
אופציונלי: מחית דלעת (אפשר להכין לבד. דלעת מבושלת ומעוכה לפירה. או לקנות, ללא תוספות חומרים משמרים, סוכר וכד')
מים/ ציר עצמות/ חלב קוקוס
תבלינים: מלח, כורכום, תערובת שמתאימה ל AIP ואינה מכילה פלפלים למיניהם ותבליני זרעים, אורגנו, טימין, מרווה, בזיליקום

אופן ההכנה

בסיר רחב מחממים את השמן ומכניסים את הבצל ואת הכרישה. מערבבים היטב במשך 7-10 דקות



מוסיפים את השום לחצי דקה וזורקים פנימה את הבשר.
מערבבים היטב עד שהוא מושחם מכל הכיוונים ומוסיפים את מחית הדלעת, אם בוחרים להשתמש בה.
עוד כמה ערבובים, תוספת של התבלינים לערבוב למשך כמה דקות ואז מוסיפים את הנוזלים.
מביאים לרתיחה, מקטינים את האש ומבשלים עוד כ-30 דקות



בסוף אפשר להוסיף בזיליקום קצוץ, אם רוצים או כל עלה ירוק שאוהבים.

בסה"כ מדובר על מנה מהירה ופשוטה להכנה. היא משביעה ומזינה ואפשר להכין אותה במנות גדולות ולהקפיא, כך שתמיד יש משהו מהיר לאכול.
אפשר לאכול אותה כמנה בפני עצמה, או ביחד עם דלעת ספגטי, על פירה בטטה, לצד סלט וכיד הדמיון