"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 1 באוקטובר 2017

עוגת דבש ללא קמח

עוד אין לי מתכון כזה בבלוג.
חייבת לתקן את זה כמובן. ועוד אחרי ראש השנה ויום כיפור...



העוגה הזו מבוססת על המתכון של אלנה אמסטרדם- מתה על המתכונים שלה!
עשיתי כמה שינויים, לפי האילוצים של מה שהיה ולא היה בבית ולפי החשק 

חומרים

2 כוסות קמח שקדים
1/2 כוס קמח טייגר נאטס
1 כפית אבקת אפייה ללא אלומיניום/ סודה לשתייה
1 כפית כל תבלין: קנמון, ציפורן, ג'ינג'ר מיובש, הל (אפשר לשנות, לבחירתכם!)
1/2 כוס דבש במקור, בפועל הייתה לי כף דבש וכל השאר מייפל אמיתי- יצא מצויין
1/4 כוס שמן קוקוס (אפשר שומן אחר: חמאה/ גהי למשל)
4 ביצים

אופן ההכנה

מחממים תנור ל-180 מעלות.
מערבבים את הקמחים, אבקת האפייה והתבלינים היבשים היטב.
בקערה נפרדת מערבבים את השמן והדבש/ מייפל היטב. מוסיפים את הביצים ומערבבים לתערובת אחידה.
מחברים את הרטובים ליבשים ומערבבים היטב


מניחים בתבנית ומשגרים לתנור לכ-30 דקות.
מציעה להתחיל לבדוק קצת לפני כן, עם קיסם. כל תנור הוא שונה ולפעמים זה יהיה מוכן עוד קודם.


מוציאים מהתנור, מצננים מעט, פורסים ומגישים!
זו עוגה מהסוג היבש, לאוהבי הז'אנר.
מתאימה מאד עם כוס תה בבקרים הקרירים המגיעים עלינו לטובה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה