"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 12 ביוני 2018

"בקירובים" או "לשיעורין"

הדימוי שעולה לי הוא של מטרה.
מטרה אליה שואפים להגיע.
היא לא בהכרח רחוקה או בלתי מושגת.
היא יכולה להיות דיי קרובה ולעיתים רחוקה גם, זה יכול להשתנות.

הדרך אל המטרה משתנה גם היא.
היא יכולה להיות חוצה הרים וגבעות, יורדת במורדות ובגיאיות
וגם ישרה לגמרי
the yellow brick road
ארוכה או קצרה





אין זה משנה!
מה שמשנה הוא ההולך בדרך.
אני את, אתה, אתם

מה שמשנה זה איך הולכים בדרך
האם נהנים ממנה 
חוששים מהבאות 
עוצרים להריח את הפרחים או להסתכל על הנוף
אוספים חברים לדרך
מנופפים לשלום לאנשים מרוחקים
בורחים מאחרים

בעבודתי המקצועית עם אנשים המבקשים לעשות שינוי תזונתי, לקבל תמיכה בהחלטות הקשורות באורח חייהם, לזקוקות לעזרה ולתמיכה בהיבטים שונים של ההנקה או למבקשים התבוננות ריגשית על נושאים שונים אני מנסה לאפיין את הכוחות הזמינים לאדם שנמצא מולי כרגע.
האם זה סוג של "הכל או כלום" או אולי מתאפשר פה תהליך מדורג, איטי, חוקר - לומד- מתבונן שכזה בו דברים יכולים להתגלות לאיטם, בקצב שלהם, בהתאם לתנאי השטח , הנוחות והיכולת.

לא רואה סיבה למהר, להשיג תוצאה או מטרה על חשבון דברים מסויימים
אם קצב ההתקדמות הוא נכון עבור האדם, הוא יצליח להגיע למטרתו ואולי גם יגלה במהלך הדרך מטרות אחרות- אולי אפילו אחרות לגמרי.

אז בואו ביחד, לאט, בקצב שלכם, בקירובים או לשיעורין- כמו שנכון לכם.
אל תחששו מהגבולות של הזמן, המרחב וההכרחים.

אני כאן לכל דבר ועניין


אבוקדו מעוך קלות עם מיץ לימון ומלח
ועגבניות קצוצות מומלחות מעט
כמה פשוט- ככה טעים ויפה 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה