"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 19 ביוני 2018

עוף עם תרד, קייל ופטריות- בסגנון מזרח אסיאתי

אני כבר יודעת שבקיץ לא מתאימים לי תבשילים ארוכי בישול ושאני מחפשת את הקלילות באוכל.
אני גם יודעת שתמיד, בכל מצב, הכיוון המזרח אסיאתי יתאים לי (תאילנדי- ויאטנמי- קמבודי- בורמזי- אינדונזי וכד'). חיה על זה!
אז ביום קיץ חמים, עת שכבו להן במקרר שאריות של נתחי עוף מעוף שלם שהכנתי בתנור ביום הקודם, רקחתי לי את המנה הכה טעימה ומענגת הזו.
על הדרך התווספו עלי תרד טריים מהאדנית שבכניסה לבית (אתם יודעים שאתם יכולים לגדל ירקות ועלים למיניהם באדניות ובעציצים ולא חייבים פיסת אדמה בהכרח, נכון?)

התרד מתפשט בטירוף


לקח לי יום שלם להגיע להכין את הארוחה הזו, עם כל מיני דברים שהיו בדרך, ואני ממש שמחה שלא ויתרתי לעצמי והלכתי על זה!

חומרים

שמן קוקוס (2-3 כפות)
בצל
פיסת ג'ינג'ר
2-3 שיני שום
פטריות (הסוג החביב עליכם, לי היו שיטאקי טריות)
נתחי עוף כרצונכם (תכלס, המנה הזו מעולה גם עם נתחי דג או בשר ואני משערת שגם צמחוניים יכולים להכינה ללא אף אחד מאלה וליהנות)
חופן נאה של עלי תרד
כמה עלי קייל
מלח, פלפל, צ'ילי ( ל AIP אפשר להסיר)
מיץ לימון

אופן ההכנה

ההכנה זה החלק הכי חשוב!
אחרי שהכל מוכן, קל לתקתק את המנה הזו (או אחרות בסגנון) במהירות רבה.


קוצצים את הבצל, אני אוהבת טבעות לפעמים, קצוץ לפעמים.
מגרדים את הג'ינג'ר, קוצצים את השום, שוטפים היטב את העלים ומניחים במסננת לזמן מה, קוצצים פטריות, מורידים את הגבעולים העבים של הקייל, חותכים את פיסות העוף (דג, בשר...)




מחממים שמן קוקוס במחבת ואחרי שהתחמם זורקים פנימה את הבצל ומערבבים לכמה דקות עד להזהבה.
מוסיפים את הג'ינג'ר והשום ומערבבים.

מאחר ונתחי העוף שלי היו כבר מוכנים זרקתי אותם כפי שהם, ביחד עם הפטריות לערבוב טוב של כמה דקות. מוסיפים כאן גם את התבלינים 



מכניסים את העלים הירוקים ומערבבים/ מאדים אותם עד שהם מתחילים להצטמצם מעט. גם עניין של כמה דקות בודדות



מכבים את האש, מוסיפים מיץ לימון ומערבבים




אפשר לאכול חם, לתת למנה להתקרר, לאכול כפי שהיא כארוחה בפני עצמה או להוסיף לאורז, נודלס או כל מה שתרצו.
בתאבון!!!






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה