"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 15 בדצמבר 2011

ירוקים מוקפצים

כבר כתבתי בעבר על שפע הירוקים שצומחים בחוץ.
איזה כיף זה להשתמש בהם!!
כך שגם ביום בו אין לי תכניות אוכל מיוחדות אני יכולה להכין מנה בסיסית של אורז או קינואה, של עדשים, חומוסים או נתחי עוף או בשר מוקפצים ולהוסיף להם את העלים הירוקים האלה.

אפשר להשתמש בתרד, מנגולד, כרוב סיני, פק צ'וי, חובזה ועוד שפע של עלים שצומחים בר (למי שלא מכיר, ממליצה על הסיורים שאורי מאיר צ'יזיק עורך וגם על הספר שלו בנושא).

כשחם יותר אני יכולה להשתמש בהם טריים, אולם כשקצת מתקרר אני מרגישה צורך לאדות אותם מעט.
אז אני חותכת ומניחה במחבת מחוממת למספר דקות ומערבבת היטב. הם יגירו נוזלים ויצטמצמו, אז לא צריך לעשות את זה למשך יותר מ-5 דקות (תו"כ ערבוב). זו גם הזדמנות לשים כמות מאד גדולה של עלים


הצבע הוא אינדיקטור מעולה פה, כי העלים צריכים להשאר בצבע ירוק ורענן.
אחרי שהורדתי מהאש אני יכולה לערבב פנימה עוד ירוקים כמו עלי פטרוזיליה, שמיר, כוסברה ועוד. כך מתקבלת מנה מאד ירוקה וחמימה שמתערבבת בקלות עם מה שתרצו.
אפשר גם לאכול כמנה בפני עצמה עם קצת תיבול של שמן זית ומלח או מעט רוטב סויה [נזכרת במנת התרד היפנית שהייתה אהובה עלינו במיוחד כשגרנו שם, בקרוב אכין אותה ואשתף].