"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 28 בפברואר 2013

פשטידת בשר ופטריות או פריטטה? מה ההבדל?

אחד הדברים שאני לומדת על עצמי באתגר תזונת הפליאו הזה הוא שטוב לי לאכול בבוקר ארוחות יותר בשריות לפעמים. לא רק את גרנולת האגוזים שלי. גם לפעמים רוצה לגוון.
החלטתי להכין מבעוד מועד (שזה אומר ערב לפני) פשטידת בשר ופטריות שהייתי חמה עליה.
זה עבד מעולה!
קמתי בבוקר והיה לי משהו רציני יותר לאכול שהוא כבר מוכן ולא צריך להתחיל להכין אותו (כי בעצם זה מה שמרביתנו זקוקים לו בבוקר, נכון?). זו מנה עתירת שומנים טובים, משביעה לארוך זמן ומזינה מאד!
אין לי ספק שזו גם תהיה ארוחת הצהריים שלי והאמת? אין לי בעיה שזו תהיה גם ארוחת הערב, אם כי אולי לא צריך להגזים, נכון?
הכנתי תבנית ממש גדולה. אולי אקפיא חלק...

חומרים

1 ק"ג בשר טחון (השתמשתי בלב בקר טחון)
חבילת פטריות פורטובלו
1 בצל
כמה חופנים נאים (הרבה, זה מצטמצם) של עלים ירוקים למיניהם (מנגולד, תרד, קייל, חרדלים וכל מה שיש לכם)
9 ביצים
שמן קוקוס איכותי (חייב להיות לו ריח וטעם, אחרת חבל על הכסף ועל הבריאות שלכם)
מלח, פלפל, אגוז מוסקט, פפריקה וכל תבלין שמקובל עליכם

אופן ההכנה

מאחר ואין לי מחבת ע-נ-ק-י כמו שאולי מתאים לכזה מבצע, הכנתי את הכל בשלבים (זה גם הכי הסתדר עם ההתנהלות במטבח פה עם הילדים, ארוחת הערב וכו').
קוצצים בצל, פטריות ואת העלים.

במחבת מחממים 1-2 כפות של שמן קוקוס, מכניסים את הבצל לטיגון קל של כמה דקות. מוסיפים 1/2 מכמות הבשר (שוב, כי לא היה לי מקום. אם יש לכם, תפדלו!) ומערבבים.
מוסיפים חופן גדול של עלים ירוקים ותבלינים ומערבבים. עד שהבשר משחים



בינתיים מכינים תבנית גדולה. אפשר לשמן מעט בשמן קוקוס.
מדליקים תנור אפייה ל 200 מעלות.
כשזה מוכן מניחים הכל בתבנית.

יוצאים לנגלה נוספת של בשר, ירוקים ותבלינים ומניחים, הפעם מוסיפים גם את הפטריות לערבוביישן.
כשזה מוכן, מחברים לנגלה הקודמת



מחממים עוד שמן קוקוס במחבת, טורפים את הביצים ומשקשקים אותן רק מעט במחבת. אולי דקה.
אז מוסיפים לתערובת הבשר- פטריות- ירוקים ומערבבים היטב


משגרים לתנור ל 30-40 דקות (תבדקו לראות שזה מוכן. מספיק יציב).
מכבים את התנור ונותנים לביצים לרדת מעט (זה מה שקורה להן אחרי שהחום יורד)



אם יש לכם זמן, אפשר לאכול חם.
אחרי שהפשטידה/ פריטטה מתקררת אפשר לחתוך לחתיכות, לאחסן בכלי במקרר ואף להקפיא ולחמם כל פעם לפי המנות הרצויות לכם



3 תגובות:

  1. נשמע טוב! פשוט, מזין, משביע. אנסה בקרוב.

    השבמחק
  2. הכנתי, יצא ממש נחמד. אני הוספתי גם גזר ופלפל קצוצים וכמה שיני שום קצוצות. אני חושב שבפעם הבאה אוסיף גם צנוברים

    השבמחק
    תשובות
    1. אחלה רעיונות!

      אגב, הכנסתי למקפיא ואני מפשירה בכל פעם כמה מנות (לפי מספר הסועדים) וזה ממש יוצא מעולה!

      מחק