"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 27 בפברואר 2020

חיזוק הגוף בחורף

כולם מדברים על הקורונה (הפוסט נכתב ב-2020) אף אחד לא מדבר על בריאות.
אז עם קורונה או בלי קורונה, יש עוד מחלות חורף, שפעות, מחלות ויראליות שמתפשטות מהר בגני ילדים, בתי ספר, תחבורה ציבורית, קניונים, אירועים המוניים ועוד.

עבור חלק מהאנשים המחשבה הזו מטרידה ומלחיצה מאד, במיוחד כשהם הופכים להורים ופתאום כל יציאה עם תינוק/ ילד יכולה אולי להיות פוטנציאל להדבקה



אולם אם נשים את הדברים בפרופורציה - יש לנו מערכת חיסון שעושה עבודה נהדרת! בחלק ניכר מהזמן. וגם כשהיא מתמודדת עם פתוגנים חיצוניים ואנחנו "חולים" או מושבתים גם זו דרך של הגוף להתמודד. להוריד פעילות, להסיר גירויים לא הכרחיים , לעצור וללמוד רגע את צורך השעה כדי לייצר נוגדנים מתאימים לצורך.
למרבית האנשים יש את היכולת לעשות זאת בהצלחה מרובה.

נכון שישנן אוכלוסיות שנחשבות בסיכון מוגבר כמו תינוקות, נשים בהריון, אנשים מבוגרים, אנשים הסובלים מכשל חיסוני או כאלה המאובחנים עם שלל מחלות ותסמינים. אולם אלה אינם הרוב.

על אף שאני מאמינה בשינוי עמוק של אורח החיים והתזונה שלנו, ועוסקת בהגברת המודעות לכך ובתמיכה באנשים בדרך הזו כבר הרבה שנים, אני חושבת שכולנו יכולים להרוויח מאד- במיוחד בימים אלה ובחורף בכלל- משיפור בתזונה שלנו



☔הפחתה משמעותית עד כדי הסרה של מזון מעובד, תעשייתי, עתיר שמנים מזוככים וסוכר.
☔כדאי להסתמך יותר על בישולים בייתיים, על אוכל הקרוב למקור שלו, כזה שמוכן מחומרי גלם שכולנו מכירים ויודעים לבטא את שמם. שלא הוסיפו להם משהו, שלא שינו אותם לחלוטין.
☔כדאי להרבות בשמנים טבעיים איכותיים מהצומח ומהחי כאחד.
☔ כדאי להוסיף מזונות מוחמצים בהתססה בייתית. אלה מכילים פרוביוטיקה מגוונת וטבעית שיכולה לתמוך בהתמודדות הגוף עם שלל מחוללי מחלות.
☔ יש לדאוג למספיק נוזלים ממקור של מים, תה לא ממותק מדיי (אפשר להתנסות בשלל צמחים ומשקאות חמים), מרקים למיניהם ועוד.
☔ אפשר לשלב צמחים המחזקים את מערכת החיסון בבישולים, במרקים, בתה. למשל: ג'ינג'ר, שום, כורכום טרי, בצלים, קנמון, מרווה, אורגנו, טימין ועוד ועוד
☔ כדאי להקפיד על מספיק שעות שינה ביממה, כדי לאפשר למערכות הגוף לתפקד בצורה מיטבית. אנשים מבוגרים זקוקים ל 7-8 שעות שינה
☔ כשזה מתאפשר כדאי לבלות זמן מחוץ לבית. לעטוף היטב את הראש, הצוואר והגוף ולצאת לנשום אוויר צח וגם לעסוק בפעילות ספורטיבית בהתאם ליכולת.
☔ במידת הצורך והרצון אפשר לשלב תוספי תזונה, תערובות צמחים לחיזוק וטיפולים ייעודיים.
☔ אל תשכחו את הסביבה המיידית והרחבה יותר שלכם- שוחחו עם בני משפחה, מכרים, שכנים וחברים. בררו איך הם מתמודדים, האם נחוץ להם משהו, האם יש משהו שתוכלו לעשות כדי לעזור. לקהילתיות ולתקשורת טובה סביבנו יש השפעה נהדרת על החוסן ועל הבריאות שלנו גם כן. לא מפתיע , נכון?

אוכל מזין, מגוון, צבעוני, עונתי

יש עוד המון רעיונות כמובן. אפשר לקרוא עליהם גם בפוסט הזה
הרבה בריאות לכוווווולם 💜

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה