"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום רביעי, 19 ביוני 2019

בואו נדבר על תבלינים

התבלינים כל כך בסיסיים ויומיומיים במטבח שלי, עד שאף פעם לא ממש כתבתי פוסט שלם רק על תבלינים.
התייחסתי בעבר, בפוסט הזה  , לרכישות אונליין של תבלינים וגם בפוסט קצר על התערובת העכשווית בזמנו 




וכמובן שאני מתייחסת בכל פוסט ופוסט לתבלינים הרלוונטיים וגם מאד נהנית לצלם אותם, כשזה מתאפשר ומתאים




תערובת מאד בסיסית אצלי: מלח גס, פלפל שחור, פפריקה מעושנת, אבקת שום וכורכום
יכולה להכין מזה המווווון דברים :-) 

פפריקה מעושנת ותערובת הבלקן של "התבלינים של איילת" על צלעות בדרך לתנור

סלט בצל עם סומק

אפילו "סתם" ביצים אוהבות תיבול

אגוזים מתובלים- הכנתם כבר כאלה?
עד כמה שאני אוהבת להתנסות בתערובות למיניהן, יש אצלי בעיקר תבלינים בסיסיים, מהם אני מכינה בעצמי את התערובות שמתאימות לי באותו הרגע.
זה יכול להיות לפי המנה, העונה, הטעם שאני מחפשת ו... החשק.
וזה תמיד בא אצלי בעונות.
יהיו תקופות בהן אשתמש המון בזרעים שלמים קלויים. יש תקופות של פפריקה מעושנת בכל דבר, או של קארי ויש תקופות של שום גבישי.

הבחירה שלי בתבלינים משתנה, בדיוק כפי שאני משתנה מתקופה לתקופה- תענוג!

זרעי כוסברה, חרדל וכמון קלויים

אוהבת להכין את התערובות שלי לבד- לבשר, תבשילים, פשטידות ועוד

dry rub לעיסוי הבשר לפני שנכנס לתנור
מסג' טוב גם לכפות הידיים שלי :-) 

אני שמחה לרכוש תבלינים במקומות שנקיים מתוספות של גלוטן, סוכר, קמח ועוד דברים. וגם בשווקים שחנויות בהן יש תחלופה גבוהה, כמו בלוינסקי ובכרמל כשמתגלגלת לשם.
יכולה להמליץ בשמחה על התערובות המאד מעניינות ואיכותיות של "התבלינים של איילת" וגם התנסיתי בשמחה בתערובות של "מלח הארץ" שמגיעות בתוך מטחנה אישית. 

המלח הבסיסי שלנו בבית הוא מלח עשבים מתובל, שהוא פשוט... טעים!



אוהבת גם להשתמש במלח גס (אטלנטי, הימלאיה וכד')




השימוש היומיומי יכול להיות גם בדברים הכי קטנים ופשוטים, שמשדרגים את הטעם ואת החוויה

פיתה- פיצה לבי"ס
רסק עגבניות עם אבקת שום וטימין
(וגבינה, ברור שהגיעה לשם אח"כ גם הגבינה)



פיתה עם לבנה בייתית, שמן זית וזעתר
(כן, כן, הילדים שלי אוכלים פיתות לבנות ורגילות לביה"ס)

לבנה "טבילה"


אילו תבלינים אוהבים אצלכם בבית?
מה תמיד נמצא בשימוש?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה