"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 25 באוקטובר 2011

מש ותפוחי אדמה- מסוג המנות המשביעות/ מנחמות

זו אחת הארוחות הקלות ביותר שאני נוהגת להכין. תבשיל בסיר אחד, דיי פשוט ומהיר.
פעם במקרה גיליתי שהגדולה שלי מאד אוהבת לאכול את זה ומאז זו נהייתה המנה "שלה". אני משתדלת להכין אותה באופן יחסית קבוע אם כי לא יותר מדיי. אולי כי אני חוששת שבגלל שזה כ"כ פשוט זה יימאס עליה... אם כי כבר הבנתי שכשיש דברים שאנחנו נהנים לאכול זה מהר מאד מדביק גם את הילדים.

אפשר להכין את הארוחה הזו בצורה פשוטה ואפשר להשקיע קצת יותר.
בעקרון, מש שמח להשריה. אם זוכרים ומתכננים, כדאי להשרות ללילה. אם חושבים על זה רק בבוקר, אפשר להשרות בבוקר לכמה זמן שיש. זה יקל על הבישול והעיכול של המש.
הנה, כאן יש מאמר ותיק שלי על מש, למי שרוצה עוד קצת להרחיב (ועוד הצעות למתכונים).

את המש הזה השריתי רק בבוקר והוא יצא נפלא


חומרים

כוס מש
2-3 תפוחי אדמה בינוניים
תבלינים (אני אוהבת פה מלח גס וקארי)
מעט שמן זית

אופן ההכנה

משרים את המש במים (ללילה, או לכמה שעות)
מסננים ומניחים בסיר.
חותכים את תפוחי האדמה לקוביות ומצרפים למש.
מכסים את המש ותפוחי האדמה במים (אם רוצים תבשיל מיימי יותר, שמים יותר מים ואם רוצים מוצק יותר שמים פחות מים).
מביאים לרתיחה, מוסיפים תבלינים ומבשלים עד שהכל מתרכך והמים נספגים (בין 40-60 דקות).
אחרי שמכבים את האש מוסיפים 1-2 כפות של שמן זית ומערבבים.
טעים לאללה כשזה חם טרי.
ממליצה לצרף גם טחינה טובה בצד, הולך מעולה ביחד!

למשקיענים: אפשר להוסיף קוביות בטטה, גזר, בצל, כרובית, קישוא ועוד.
אפשר להוסיף בסוף פטרוזיליה או כוסברה קצוצות.

לפעמים אני מכינה רגע לפני שאני יוצאת לסיבוב האיסוף מהגנים ומשאירה על אש קטנה מאד. כשאני חוזרת זה מוכן וטרי וכייפי.

סימון תזונתי עבור מנה\יחידה
אנרגיה112 קלוריות
חלבונים1.8 גרם
פחמימות21.1 גרם
שומנים2.4 גרם
פורטל תזונה, דיאטה, מתכונים ואוכל
© אנלייזר למתכון
עלולה להיות סטייה בנתונים.

11 תגובות:

  1. מש זה mung beans
    את בטוח מכירה את זה- קטנות, ירוקות, מהן מכינים את הנבטים הסיניים הארוכים. כשמבשלים אותן הן נהיות רכות ומושיות כאלה...

    השבמחק
    תשובות
    1. אה! לא ידעתי שמש הוא vמקור לנבטים... תודה!

      מחק
  2. אשמח לראות תמונה של התוצאה המוגמרת!

    השבמחק
  3. אוקי אורית, בפעם הבאה שאכין, אצלם במיוחד עבורך. כרגע אין לי תמונה...

    השבמחק
  4. מנה נפלאה ונהדרת !! מה זה תודה.
    הכנתי היום והיה קליל ובעיקר נפלא ובאמת מנחם. ב 9:30 בבוקר כבר התחלתי לזלול את זה :)
    עוד מנות כאלה !

    השבמחק
  5. בהשראת המתכון, בישלתי תפ"א עם עדשים שחורים קטנים מונבטים. בתום הבישול סיננתי מים, והוספתי שמן זית, מלח, ועשבים - פטר' כוס', יצא מעולה!

    השבמחק
  6. איזה רעיון מגניב, נשמע מעולה!

    אני הכי אוהבת שאנשים מקבלים השראה ומוצאים את הדרך שלהם להכין דברים על בסיס משהו שכתבתי. ככה, אגב, גם אני נוהגת כמעט תמיד. נדיר שאכין מתכון בדיוק בדיוק כמו שהוא ניתן לי. זה מרגיש לי פשוט הכי אישי שיש...

    תודה על השיתוף!

    השבמחק
  7. רק הערה קטנה....לא להשאיר אש בבית כשאין אף אחד...ולו הקטנה ביותר
    safety first

    השבמחק
  8. מבינה מה את אומרת ואף יודעת את זה. ועם זאת... יש פעמים שאני כן עושה את זה... פשוט כי זה חוסך לי זמן חשוב. בעיקר כשמשהו דורש בישול ארוך יותר.
    מצד אחד אני לא מרגישה עם זה בנוח. מצד שני, לא תמיד יש ברירה...
    סוג של פשרה, מודה.

    השבמחק
  9. ניקיתי את המטבח ושמתי מש להשרות. ככה אני מסיימת את היום הזה. תודה לך. .

    השבמחק