"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 2 באוקטובר 2012

פיצה מפתיעה- בלי קמח....

את המתכון הזה של ג'יימי מצאתי כבר לפני זמן מה וכהרגלי בקודש סימנתי אותו בלוח המתאים שלי בפינטרסט, לזמן עתידי בו יתקיימו כמה תנאים שיאפשרו את ההתנסות במתכון הזה: זמן, חומרים מתאימים, חשק, מצב רוח (לא בהכרח בסדר הזה).
מאחר ואני קונה בד"כ ירקות ופירות אורגניים אני יודעת שזו עדיין אינה עונת הכרובית (שהיא בחורף. אוטוטו נגיע לשם) ובכ"ז ממש רציתי לנסות את הפיצה הזו, עד כדי כך שאספתי לי בסופר כרובית גדולה ורגילה למדיי. במיוחד!

ברור שהייתי סקפטית בתחילה, מי לא יהיה? פיצה מ... כרובית? בלי קמח? השתגעתם?
טוב, אח"כ הסתבר לי שיש גם גירסת זוקיני (שמתאימה למי שלא יכול/ אוהב לאכול כרובית) ואפילו רעיון של פיצה מדלעת ערמונים (גם מגניב, גם צריך לנסות. אם כי איכשהו נראה לי שלזה החבר'ה פה יהיו פחות רספטיביים...)

מביאה את המתכון המתורגם עם ההתאמות שאני עשיתי

חומרים

כוס כרובית מבושלת ומעוכה למעין פירה (באנגלית זה riced. אהבתי! אפשר גם לגרד בפומפיה או במעבד מזון)
כוס גבינת מוצרלה
1 ביצה
תבלינים: 1 כפית אורגנו
1 שום מעוך
1 כפית מלח גס/ עשבים
פטרוזיליה קצוצה
[אפשר להוסיף או לגרוע פה כרצונכם]

*** אני שילשתי כמויות, כדי להכין 2 בסיסי פיצה גדולים שיספיקו לכולם

אופן ההכנה

מחממים תנור ל-230 מעלות.
את הכרובית המבושלת כמובן מועכים או מפוררים באחד מהאופנים המוצעים למעלה.
כדאי לוודא שהיא לא נותרת נוזלית. אפשר לסחוט ממנה את הנוזלים ע"י לחיצה וממש סחיטה של הכרובית עוד טרם המעיכה



מערבבים בקערה את הכרובית, המוצרלה והביצה


מוסיפים את התבלינים וממשיכים לערבב.
בתבנית לתנור מניחים נייר אפייה (רצוי טבעי בלי כל מיני חומרים למיניהם. כלומר, לא המולבנים. יש חומים טבעיים בחנויות טבע למיניהן) ועליו משטחים את התערובת. דיי דק ורחב



מכניסים לתנור למשך כ-15 דקות. זה יכול להיות גם קצת יותר או קצת פחות. תתחילו להסתכל אחרי כ-12 דקות.
הרעיון הוא שהבסיס לא יישרף וכן ישחים קלות


אפשר לעבור עם מרית על הבסיס אחרי שמוציאים אותו מהתנור, כדי לשטח אותו עוד קצת.
ממה שקראתי זה גם השלב בו ניתן לקרר את בסיס הפיצה ולהקפיא. לא ניסיתי.

עכשיו משנים את התנור לאופציית הגריל ומכינים את הפיצה עצמה.
בזמן שהבסיס בתנור אפשר להכין את כל התוספות שרוצים, את רוטב העגבניות (אני השתמשתי בקטשופ שהכינותי מראש שמשמש אותי בכ"כ הרבה מצבים מאז. תענוג!)



אחת פשוטה עם רוטב וגבינות מוצרלה וקשקבל, לקטנים

אחת חצי חצי
חצי בצל וזיתים, לגדולה
וחצי בצל, פטריות ובזיליקום, לגדולים באמת
מעל מפזרים את הגבינות (או בלי, איך שאוהבים)
ו...יאללה לתנור עד שהגבינה נמסה לה

נראה טוב, נכון?

גם טעים לאללה
הבנות אהבו את זה מאד, הבן (שלא קל לרצות אותו) ישר ביטל ב"לא טעים לי".
אני ובעלי ממש ממש אהבנו וגם בעיניי חבר שעבר פה זה מצא חן.
כמובן שהגדולים היו בשוק לגלות שמדובר בפיצה מכרובית (לקטנים עוד לא סיפרתי... למה להרוס? אולי בפעם הבאה...).
נכון שזה לא לגמרי כמו פיצה מחיטה, אולם זה בהחלט נותן תחושה דומה להפליא והכי כיף שזה נותן אפשרות נוספת לכל מי שצריך להמנע מחיטה וגלוטן משלל סיבות. פלוס, על הדרך, עוד הזדמנות לאכול ירקות.
מי מנסה ומספר לי איך יצא לו?

28 תגובות:

  1. אני הולכת לחפש כרובית ומוצרלה!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. מבינה אותך לגמרי. זה מה שאני עשיתי כשקראתי את זה לראשונה

      מחק
  2. יש לך רעיון למה אפשר לשים במקום הגבינה? למי שגם לא אוכל מוצרי חלב?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא ממש... אני מבינה שהגבינה חשובה לחיבור של הדברים ביחד.
      אולי אפשר לנסות עם קמח שקדים, או פשתן טחון. אולם לא מבטיחה איך זה יצא.
      לנסות תמיד אפשר אם יש לך את הזמן והרצון...
      בטוח יצא מזה משהו נחמד

      מחק
    2. למי שמותר נסו עם קצת ביצה וקצת קמח תירס,,,

      מחק
  3. יש אפשרות לגבינה אחרת ממוצרלה למי שרוצה לחסוך קצת בקלוריות?

    השבמחק
    תשובות
    1. מתארת לעצמי שאפשר לנסות.
      במתכון המקורי זה מוצרלה ואפשר גם לשלב עם פרמז'ן.
      אם את מנסה, ספרי לי איך יצא. מעניין!

      מחק
  4. ואו זה נראה מצוין, במבט ראשון נראה כמו פיצה רגילה!
    מקווה לנסות בקרוב!

    השבמחק
  5. ורד זה בדיוק מה שאני מחפשת עבור דיאטת הבלי פחמימות שאני עושה. ינוסה בהחלט!
    מיכל

    השבמחק
    תשובות
    1. שמחה לשמוע!
      זה באמת מתכון נפלא.
      אני מבינה שאפשר להשתמש בבסיס גם כבסיס לפשטידות ופאי למיניהן. עם מילויים כאוות נפשך.
      בפעם הבאה אכין את הבסיס ואתן לו להתקרר לגמרי לפני שאוסיף את התוספות. זה אמור לצאת עוד יותר טוב כך

      מחק
  6. מזה טעים מתכוונת להכין.
    את כבר לא אוכלת שום פחמימה כלל?

    השבמחק
    תשובות
    1. אוכלת פחמימות מירקות ופירות באופן חופשי.
      לעתים רחוקות גם דגנים

      מחק
  7. נוסה היום
    ולצערי התאכזבתי.
    הבצק יצא מושי. מה לא בסדר?
    הילדים התלוננו שפיצה אבא צריך להכין כי הבסיס הוא מפיתה ...

    השבמחק
    תשובות
    1. מצטערת שהתאכזבת.
      כאשר אני מכינה מתכונים חדשים, אני נוהגת להנמיך ציפיות.
      אני גם לא בהכרח משתפת את בני הבית בתהליך, עד שאינני בטוחה בו בעצמי.
      למשל, כאשר הכנתי את הבסיס לפיצה הזו בפעם הראשונה, לא אמרתי מילה.
      פתאום הם ראו שיש "בצק" של פיצה שיצא מהתנור ורק אז, כשכבר ראיתי שאני אוהבת את התוצאה, שאלתי כל אחד איזה תוספות הוא רוצה (אחרי שהכנתי אותן מראש, כמובן).

      מה יכול היה להשתבש?
      אולי הכרובית הייתה רכה מדיי או עם יותר מדיי נוזלים. זה יכול לקרות.
      לכן כדאי מעין לסחוט אותה קודם לכן, לפני הטחינה/ גירוד שלה מהנושלים.
      מניחים במסננת ולוחצים אותה או ממש סוחטים ביד.

      דבר נוסף שיכול להיות הוא שה"בצק" היה עבה מדיי ולכן נאפה יותר טוב בקצוות ופחות טוב במרכז.
      לכן יש לפזר אותו בשכבה דקיקה ככל הניתן על נייר האפייה (לא דק מדיי, כי עדיין נרצה שהוא יתחבר).

      האפייה תלויה, כמובן, גם בתנור. מסתבר שכל תנור הוא קצת אחר ויש לו רצונות משלו.
      לפעמים אפשר לאפות בחום נמוך יותר לאורך זמן רב יותר ואז זה נאפה יותר טוב דווקא.

      צריך למצוא את האיזון הנכון בין הדברים. שיתאים במדוייק לכם.
      לפעמים לוקח לי כמה פעמים להכין משהו, עד שאני ממש מרגישה איתו בנוח.

      הצעה נוספת, לעבור על התגובות במתכון המקורי. יש שם הרבה טיפים חשובים ועוזרים מאנשים שניסו ויצרו ואריאציות והתאמות.

      בהצלחה!
      אשמח אם תרצי לשתף בפעם הבאה שתנסי.

      [אגב, אצלי הילדים עדיין לא יודעים שזה מכרובית]

      מחק
  8. ורד, נוסה בהצלחה!
    ונטרף ע"י בת האבע ובת השנתיים :-)
    http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?EntryId=2419395

    השבמחק
    תשובות
    1. יו, מורן איזה מגניב!תודה על השיתוף!
      שמחה שיצא לכם טעים ושנהינתם

      מחק
  9. היי,שמי נינה,רעיון קסום!! העיניין הוא שאני טבעונית,אם אנסה להכין בסיס לפיצה מכרובית,קמח חומוס,ושמרי בירה..ועוד משהו מחבר..אולי קצת קמח תפוחי אדמה או תפוחי אדמה מגורדים.. יצליח?

    השבמחק
    תשובות
    1. נינה, לא יודעת מה לומר לך.
      נסי וספרי לנו... אולי תעלי פה על משהו...

      ראיתי גם מתכון לפיצה עם קמח שקדים. אולי תנסי את זה.
      בהצלחה!

      מחק
    2. טנקס ,אנסה ואעדכן :)

      מחק
  10. ורד, יצא מעולה ואפילו השאריות למחרת היו יותר טעימות... ועכשיו הקפאתי בצק חדש,
    רעיון נפלא, תודה
    יעל מהדרום הרחוק (-:

    השבמחק
    תשובות
    1. יעל אחות של?
      רעיון מעולה להקפיא בצק חדש!

      הכנתי אתמול גם עוד פשטידה (חוץ מזו שכתבתי עליה היום) ונשארו לי שאריות של הבצק (מחמניות הפעם). זה נפלא לנשנושים כמו קרקרים...

      מחק
    2. כן אחות של... דרור בן זוגי מוריד בפניך את הכובע על מתכון הפיצה. ובהחלט אהבנו לא מעט מתוכנים אחרים. ישר כוח ורד. הבלוג שלך הפך להיות חלק מחיינו

      מחק
  11. ב3 מילים : OMG
    איזה טעים זה
    תודה ורד

    השבמחק
  12. מדהים אבל הפיצה ממש הצליחה. אני שמתי טופו במקום גבינה והיה לי ממש טעים אפילו אם זה נשמע מוזר. אשמח לעוד מתכונים ללא קמח. תודה.

    השבמחק