"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 30 באוקטובר 2011

מה עושים עם חומוסים?

עם החומוסים זה כמעט תמיד הולך אצלי ככה: מתישהו אני נתקלת בהם במטבח. עיניי נחות פתאום על הקופסא בה אני מאחסנת אותם ואז אני נזכרת שמזמן לא הכנתי חומוסים ומייד אני שופכת כמות נאה לכלי להשרייה.
ואז יכולים לעבור איזה יום- יומיים, בהם אני מחליפה את מיי ההשרייה מדיי פעם. ואז אני מסננת אותם ונותנת להם עוד איזה חצי יום עד יום לנבוט להם. עד לרגע בו אני ממש ניגשת לבשלם.
כלומר, זה יכול ממש להיות תהליך של 2-3 ימים בכיף. ואני מרגישה שזה חשוב להם. שחומוסים אוהבים תהליכים, שזה מקל על משך הבישול שלהם ובטח ובטח על העיכול שלהם. אין מה להשוות בישול של חומוס מונבט לבישול של חומוס שרק עבר השרייה של לילה. זה עולם אחר. חומוסים שעברו תהליך ארוך יותר מוכנים בצ'יק צ'ק. אפילו בפחות משעה.

אז אחרי כל התהליך הזה אני פשוט מבשלת אותם במים, עד להתרככות.
אה, שכחתי לספר גם על הקומבו- שזו אצה שידועה כסופחת גזים ולכן מתאימה מאד להשרייה ובישול של קטניות קשות יותר, כמו חומוס, אפונה ושעועיות.

אחרי שמסננת את החומוסים זה מאד תלוי מה השעה ביום ומי נמצא בסביבה.
אחד הדברים שאוהבים אצלי מאד זה לנשנש חומוסים עם שמן זית ומלח, כשהם ממש חמימים. זה כ"כ טעים שזו מעין מיני ארוחה, או ממש חטיף.
אני בכ"ז מנסה להפריש משהו כדי להכין תבשיל או מרק.

זה יכול להיות מרק עם שפע של ירקות, עלים ירוקים (רק בסוף) וחומוסים שנאכל כמו שהוא (כמו המרק הזה  למשל), או על גבי קוסקוס מקמח מלא- ארוחה מלאה, מזינה ומשביעה.


זה יכול להיות תבשיל של חומוסים ברוטב עגבניות, או תבשיל של חומוסים עם בצל, שום, מנגולד/ תרד/ עלים ירוקים למיניהם.
זה יכול גם להיות ממרח חומוס בייתי, כמו זה למשל.
ואפשר "סתם" להוסיף את גרגרי החומוס המבושלים לסלט ירקות כזה או אחר.

איך אתם הכי אוהבים לאכול את החומוס שלכם?

5 תגובות:

  1. ורד, קראתי את רוב הפוסטים אתמול,
    שוב.. ביד אחת ובלי יכולת כל-כך לכתוב (פלאי האייפון) ואני חוזרת לכאן עכשיו, כדי לברך אותך על הבלוג הנפלא! הרעיון פשוט ענק, וכל-כך מתבקש, את כותבת מקסים, המון המון הצלחה וכל-הכבוד על הקפיצה למים.

    השבמחק
  2. תודה רבה מותק!
    הצעה לי אלייך...מאחר והעלית את עניין ה"יד האחת" גם בקבוצה בפייסבוק, תתארגני לך על מנשא גב משובח ותתחילי להשתמש שוב בשתי ידייך.
    פגשת כבר את ה funtazoo? אני מפנטזת עליו לפעם הבאה... מדליק שחבל על הזמן. ואז תוכלי להכין שוב ארוחות בשתי ידיים, לאכול בשתי ידיים וכן הלאה :-)

    השבמחק
  3. החומוס מתבשל אצלנו כל שבוע
    ממרח חומוס עם טחינה שכולם ! אוהבים
    חלק מהגרגרים הנכדים אוהבים בנפרד
    וביום המחרת אני מבשלת תבשיל הודי - צ'ולה (צ'נה) מסאלה שזה חומוס עם תבלינים ברוטב לעיתים מוסיפה עלי תרד לתבשיל

    השבמחק
  4. אין כמו גרגירי חומוס טריים מהסיר, טוב לקבל רעיונות למתכונים, אבל גם מאוד כיף לאכול אותם כפי שהם.

    השבמחק