"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 28 בנובמבר 2011

מדפקט לאפקט- אני מראיינת את גיל

בשבת פגשתי את גיל בארוע הפתיחה של "מקום בזמן" בעין שמר.
לגיל יש רעיונות מצויינים לבלוג (עוד אשתף בהמשך במתכון מפתיע שהיא שיגרה אליי), לאחד מהם היא קראה "מדפקט לאפקט- איך לשדרג תבשילים שלא יצאו טוב בבישול".
כששאלתי למה היא התכוונה, היא נתנה לי דוגמא לתבשיל שיצא לה לא טוב, ואחרי שדרוג קצר היא גילתה תבשיל חדש וטעים להפליא

חני הראל מסבירה מהיכן התמונה הזו מגיעה


אז החלטתי לראיין אותה, כדי שהיא תספר לכם בעצמה (כי היא לא תשב ותכתוב... אין לה זמן...):

ורד: מאיפה הבאת את השם הזה?

גיל: להפוך את הדפקט לאפקט- זה גם להפטר ממשהו שהוא לא טוב, אבל זה יותר מזה. זה לתת לו ערך מוסף, כי נוצר משהו שלא חשבת עליו. מהטעות יוצא קסם.
>אהבתי!<

ורד: תספרי על התבשיל ההוא, המדובר

גיל: הכנתי תבשיל של 1/2 כוס גריסים, 1 כוס אורז אדום ו-1/2 כוס עדשים ירוקים. שמתי מים, לפי הכמות המתאימה ומלח. אבל בגלל ששכחתי ששמתי כבר מלח, ואני מאד אוהבת מלוח, אחרי כמה זמן שמתי שוב מלח.
כשבאתי לטעום את מה שיצא, זה היה ממש ממש ממש מלוח!
לקחתי ביס נוסף, כי לא האמנתי לעצמי, וגם התבאסתי לזרוק את זה ובכלל מה יהיה לי לתת לאמהות האחרות ולילדיהם שהתארחו אצלי לאכול בצהריים? אחרי הכף החמישית הבנתי שאין מנוס, צריך לעשות פה משהו, או להפרד...
החלטתי להוסיף עוד מים, מקסימום ייצא מרק. כשהתבשיל התחיל לקבל כיוון מרקי, עליתי על ההברקה של לגרד פנימה עגבניות ותשמעי.... גיליתי תבשיל חדש לחלוטין, זה יצא פיצוץ! ואפילו לא היה צריך להוסיף עוד מלח :-)

ורד: ומה אמרו החברות?

גיל: הם ממש אהבו את זה וגם הילדים לקחו מנה שנייה, עד כדי כך שפתאום נזכרתי שאני צריכה לשים מנה אחת בצד, כדי שיישאר משהו לרואי (בעלה) שלפעמים לא זוכה לאכול ממה שאני מכינה, כי כולם פה מחסלים לו...
ממש קבלתי רעיון לתבשיל חדש, לפעם הבאה.

ורד: ותגידי, את מכירה את זה כבר מהעבר? כבר קרה לך שמשהו לא יצא לך טוב והצלחת לשקם אותו?

גיל: אני לא מצליחה לחשוב על דברים ספציפיים, אבל, כן, זה קורה מדיי פעם ואני ממש משתדלת שלא לזרוק, אלא למצוא דרך יצירתית להשתמש בזה שוב.
אה, נזכרתי שפעם, כשהכנתי לגדולה שלי חלב אורז, נשאר לי הרבה אורז והחלטתי להכין ממנו עוגיות. אני חושבת שהוספתי יותר מדיי חמאה ואז ניסיתי לאזן את זה עם תבלינים למיניהם. לא חושבת שזה משהו שאחזור עליו, אולם הילדים פה (שלה וחבריהם) חיסלו את זה, אז כנראה שזה כן יצא טוב.

אז מה אתם אומרים? יש לכם גם דפקטים כאלה שהצלחתם לשדרג ולהפוך לאפקט חיובי?

תמונה של האמן קרל וורנר (ותודה לחני על המידע)


[תוספת מאוחרת לפוסט- מנה שיצאה לי בעקבות שאריות של כרובית מאודה שלא היה לי את הזמן לאדות ממש עד הסוף ושאריות של תפו"א בתנור ומיי בישול/ ציר שלא רציתי לזרוק.
חיברתי את אלה יחדיו, הוספתי קינואה שתספח את המים ויצא תבשיל קינואה מעולה.
הוספתי לו את מה שהיה על השיש: שאריות עגבניות, נבטים וגם כוסברה וגרעיני חמניות.
יצא משובח!]

8 תגובות:

  1. מה הקשר בין הצילומים לפוסט ? (הם של 2 יוצרים אחרים..)

    השבמחק
  2. אין קשר בין הצילומים לפוסט :-)
    חיפשתי משהו שקשור ליצירתיות באוכל ופשוט בחרתי אימג'ים יפים שמצאו חן בעיניי.
    זה נראה לך לא מתאים? כי עד כמה שיכולתי לראות, אלה תמונות לשימוש חופשי...

    השבמחק
  3. הקונספט מצריך יצירתיות, סבלנות ויכולת להתגבר על תסכולים. לא תמיד יש לי מאלה...
    בכל אופו התמונה הזכירה לי לוח שנה של 'תפוד' (או סנפרוסט) ממש מפעם שכולו היה תמונות מירקות.

    השבמחק
  4. כן, יש תמונות מגניבות של אוכל. אמא שלי תמיד שולחת לי מצגות כאלה...
    אכן, יצירתיות נדרשת, כמעט בכל תחום בחיים, לא?
    ובאמת, אם באוכל שהתחרבש עסקינן, לפעמים אין ברירה אלא להפטר ממנו ולפעמים אפשר לחשוב מחוץ לקופסא ולמצוא דברים חדשים...

    השבמחק
  5. אינני מתייחסת לעניין של התאמת התמונות לפוסט.זה לשיקולך. המיקוד הוא שמאחורי 2 הצילומים עומדים שני אומנים/יוצרים גדולים.
    חבל לא לתת להם קרדיט(על שניהם כתבתי בשנה/שנתיים האחרונות).זכותך לחשוב שזה לשימוש חופשי, אני מניחה שזה מחוסר ידיעה.
    כל טוב .

    השבמחק
  6. חני, תודה על הסבת תשומת הלב לעניין זכויות היוצרים. זה באמת משהו שלא היה במודעות שלי.
    אחפש את שמם, כדי לתת להם קרדיטים.

    השבמחק
  7. עוף מכובס: מוסיפים תבלינים ושמים בתנור, יוצא נורא טעים.
    הירקות של מרק העוף, אם נשארים: טוחנים, מוסיפים קמח וביצים ויאללה לביבות.
    פסטה שהופכת פשטידה.
    ובאופן כללי טחינה שכל דבר שהיא מגיעה אליו משתדרג.

    השבמחק
  8. היום היה לי משהו שהוכן אתמול עם כוננה מסויימת ולא הגעתי אליו.
    בקיצור "נתקעתי" עם כרובית חצי מאודה (כי נגמר הזמן), מיי בישול עם הרבה טעם וקצת תפו"א שנשארו מהתנור.
    מה עושים?
    הכעברתי את תפו"א וכרובית (אחרי שחתכתי אותה קטן יותר) לסיר עם המים/ ציר הזה והייתי צריכה משהו שיעזור לי לספוח את המים, כדי שזה לא יהיה מרק.
    אז זרקתי פנימה קינואה ובישלתי כך.
    בסוף הוספתי שמן זית ומלח ועלים ירוקים קצוצים (פטרוזיליה, כוסברה). זה מיועד להאכל עם טחינה...
    יצא מגניב דווקא

    השבמחק