"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום רביעי, 18 בינואר 2012

ארוחה לא כשרה- שרימפסים

אנחנו מאד אוהבים שרימפסים. בעיקר בעלי, אני והגדולה.
בדרך כלל יוצא לנו לאכול במסעדות, אולם החלטתי לקפוץ למים ולהכין לבד בבית. זה אמור להיות דיי פשוט בסה"כ...
בפרדיס יש חנות דגים שאמרו לי שיש בה גם שרימפסים. אז קניתי ושמתי במקפיא. חילקתי 1 ק"ג ל-3 שקיות וחיכיתי לרגע המתאים.
יום אחד תכננתי משהו לצהריים ואז הסתבר שחבר של הגדולה לא יבוא בסוף לאכול איתנו ושבעלי כן יהיה ופתאום שיניתי את תכניות הבישול והחלטתי ללכת על מנת שרימפס. אז הוצאתי מהמקפיא והלכתי לחרוש קצת את הרשת, כי אף פעם לא בישלתי אותם בעבר. על אף שהיה לי איזשהו רעיון של איך ומה להכין.
רציתי משהו פשוט, רק להקפיץ אותם באיזשהו רוטב פשוט של חמאה, שום ולימון.
בשיטוטיי הבנתי שבאמת כדאי כמה שפחות להתעסק איתם מבחינת בישול ושאפשר לעשות איתם המון דברים- לבשל, לחלוט, להקפיץ, לאדות.
הפעם הלכתי על הקפצה ברוטב פשוט. בפעם הבאה אולי רק נבשל/ נאדה ונטבול ברוטב כלשהו (רעיון של הגדולה) חריף מתקתק.

חומרים

כ-350 גרם שרימפסים שהופשרו (יש להשיג גם טריים בארץ בעונות המתאימות, אם כי לא באזור מגוריי)
גוש חמאה נאה (לקחתי לפי העין, בטח משהו בין 50-100 גרם חמאה)
כמה שיני שום
קליפת לימון מגורדת
מלח, פלפל, מעט צ'ילי חריף (קבלתי אישור מהגדולה. שיואו, התפלאתי על הפתיחות שלה, כי בד"כ חריף זה מחוץ לתחום שלה)

אופן ההכנה

מפשירים את השרימפסים (בפועל שלי היו עוד קצת קפואים, אם כי כאשר זרקתי אותם לרוטב זה לא ממש הפריע להם להיות מוכנים דיי מהר).
פורסים את השום, מגרדים את קליפת הלימון.
במחבת ממיסים את החמאה, מוסיפים את פרוסות השום וגרידת הלימון ונותנים להתבשל יחדיו (אח"כ חשבתי שגם מעט יין לבן בטח היה מסתדר פה נפלא).
ממליחים ומפלפלים ו...זורקים פנימה את השרימפסים לשחייה נעימה למשך כמה דקות של ערבוב, עד שהם מוכנים- רכים לנעיצת מזלג (או שיניים)



אכלנו ביחד עם הפסטה הירוקה שהכנתי עם ליה, ברוטב פשוט של חמאה, מרווה, שום ומלח- פלפל.
ועם סלט סלק



היה אלוהי!

3 תגובות:

  1. איפה החנות הזו בפרדיס? ואם אפשר לשאול - המחיר סביר?

    השבמחק
  2. ורד זה נראה מדהים ומעורר תיאבון.

    השבמחק
  3. בכניסה לפרדיס יש ככר קטנה. עוברים אותה ואחריה יש מצד שמאל מעין מזלג כזה שבו יש כביש שעולה למעלה. ממש בתחילתו, במימין, יש חנות דגים ושם יש גם דגים טריים 0עוד לא הצלחתי להגיע ליום בו יש סרדינים טריים, מתכננת על זה מתישהו) וגם קפואים למיניהם.
    יש להם שרימפסים קפואים ואולי בעונה המתאימה, גם טריים, אולם עוד לא הגעתי לברר את זה.
    לגבי המחיר, האמת שלא לגמרי זוכרת... נדמה לי שק"ג עלה בסביבות ה-70 ש"ח, משהו כזה...

    חוצמזה, ביפו אמורות להיות יותר אפשרויות, עד כמה שהבנתי.

    השבמחק