"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 4 במרץ 2012

תבשיל מש בסגנון הודי


יש תקופות שאני מכינה המון את התבשיל הזה.
אפשר להכינו כך שיהיה מרקי יותר, או נזידי יותר. הכל תלוי בכמות המים שמוסיפים וזה ממש ניתן למשחק.
אפשר גם להכין בצורה "יבשה יותר" ללא הרבה רוטב.

ביחרו בצורה שהכי מתאימה לכם באותו הרגע.

חומרים

מעט שמן קוקוס לטיגון 
בצל גדול קצוץ 
כמה שיני שום קצוצות 
זרעי כוסברה, כמון, חרדל
2-3 עגבניות בשלות חתוכות 
כוס מש שהושרה ללילה/ למספר שעות 
 כוסות עם קוביות ירקות לבחירה (דלעת, בטטה, דלורית, גזר, כרובית, קולרבי, שורשים)
תבלינים: מלח, פלפל שחור, פלפל חריף, כורכום (אם רוצים)

אופן ההכנה

מחממים בסיר את השמן מוסיפים את הזרעים וכשהם קופצים מוסיפים את הבצל והשום ומערבבים טוב כ-2 דקות
מוסיפים את העגבניות, סוגרים את מכסה הסיר ונותנים לחומרים להתבשל למעין רוטב עגבניות.
כשרותח הרוטב, מוסיפים את המש ומערבבים היטב. מוסיפים את המלח ושאר התבלינים ומערבבים היטב. מוסיפים את הירקות לערבוב ומים עד לגובה כ 2/3 מתכולת הסיר. אם רוצים שהתבשיל יהיה מיימי יותר אפשר להוסיף יותר מים (אפשר להגיע ממש עד לדרגת מרק, עם הוספת הרבה מים). מבשלים עד שהמש מתרכך. אפשר להוסיף עוד מים במהלך הבישול, אם רואים שהמים מתאדים מהר מדיי

רק אחרי שכבר אכלנו את המנה הבנתי שצריך להעלות אותה לבלוג, אז אין לי תמונות הפעם מכל התהליך. עמכם הסליחה!

לפני ההגשה אפשר להוסיף פטרוזיליה/ כוסברה קצוצים.

אפשר לגוון את התבשיל הזה ע"י שינוי והוספת תבלינים (למשל, זרעי קימל, אניס, שומר, קצח), הוספת ירקות אחרים בבישול, הוספת חלב קוקוס בסוף ועוד וריאציות שונות.
שיהיה בתאבון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה