"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 2 באפריל 2012

הגונדי שלי

אני כבר מפנטזת על הגונדי הזה כל כך הרבה זמן.
כבר בישלתי חומוס פעמיים מאז שהתחלתי לפנטז, בהשראתה של דגנית, שסיפרה לי באחד מערבי מוצ"ש- ריקודי העם שלנו על הגונדי שהיא הכינה (אחרי איזשהו דיון על קמח חומוס שהיה בדף הקבוצה).
וכבר יש לי קמח חומוס בבית מזה זמן מה. ובכל פעם שהכנתי חומוסים הם חוסלו לפני שהצלחתי להכין מהם משהו אחר.
הפעם שמרתי קצת, רק כדי שיהיה איזשהו זכר להם במרק של הגונדי והחלטתי שאני מכינה אותו ויהי מה.
ויי, ויי, ויי לא יכולתי להפסיק לאכול את זה, כמה שזה יצא טעים!

חומרים


לקציצות:
1/2 ק"ג עוף טחון (חשבתי לנסות את הקומבינציה הזו גם עם בקר מתישהו. נראה...)
2 בצלים בינוניים עד גדולים
150 גרם קמח חומוס
תבלינים: מלח, פלפל, אבקת קארי (ומה שאוהבים)
1/4 כוס שמן זית (מתארת לעצמי שאפשר להפחית למי שרוצה)

למרק:
כוס חומוסים שהושרו ללילה ואפילו לשני לילות
1 בצל גדול
2 גזרים בינוניים
תבלינים: מלח, כורכום, פלפל

אופן ההכנה

אפשר לבשל את החומוסים בנפרד, עם החלפת מים 2-3 כשהמים מגיעים לרתיחה.
ואפשר גם לבשל את המרק עצמו עם החומוסים והקציצות ביחד עד שהם מתרככים שם.
אני מעדיפה לבשל את החומוסים בנפרד, כדי לא לבשל יותר מדיי את הירקות והקציצות, אם כי זו החלטה אישית.

אפשר להתחיל מהכנת המרק: טיגון פרוסות בצל בשמן זית, הוספת גזר לערבוב ותבלינים. פה אפשר להוסיף את החומוסים. אם הם כבר מבושלים ורכים המרק יהיה מוכן מהר יותר, אם הם זקוקים לבישול אפשר לערבבם עם שאר החומרים לפני  הוספת מים עד לגובה הרצוי (תלוי איזה גודל מרק רוצים). אפשר להשתמש גם בציר ממרק עוף [איזה בעסה, הכנתי כזה משאריות מרק העוף שהיו לי, ופשוט שכחתי ממנו... ככה אני רגילה לבשל עם ציר... יצטרך לחכות במקרר לדבר הבא. או שאכין עוד סיבוב כזה, כי זה נגמר מהר מדיי].
עד שהמרק רותח ומוכן לקבלת הגונדי אפשר לגשת ולהכין אותם

המרק על האש

מגרדים את הבצלים קטן קטן. אפשר בפומפיה, או במעבד מזון.
מערבבים עם העוף הטחון, קמח החומוס והתבלינים ערבוב טוב טוב, בידיים

למטה הבצל, מעליו העוף הטחון, מצד ימין קמח החומוס ועל הכל הקארי והמלח

כשהמרק רותח צרים קציצות מהתערובת, בעדינות. לא צריך להדק אותן יותר מדיי, הן צריכות לצאת אווריריות כאלה, בזכות קמח החומוס. פשוט זורקים אותן אל המרק הרותח ומבשלים 20-30 דקות, אם החומוסים מבושלים כבר מראש, או כשעה וחצי- שעתיים, עד שהחומוסים מתרככים.
אפשר גם לבשל את המרק כשעה ורק אז להכניס פנימה את הקציצות



אני יודעת שהפרסים אוכלים את זה על אורז לבן, אנחנו אכלנו פשוט כמרק. לא יכולתי להפסיק לאכול את הקציצות האלה. גם הרבה זמן אחרי מצאתי את עצמי הולכת ולוקחת לי 'רק עוד אחת'.... כזה טעים זה היה לי


9 תגובות:

  1. מה דעתך להשתמש בחומוס של סנפרוסט? יש לי במקרר ואין לי סבלנות לחכות להשרייה...
    אם את מאשרת, כבר מחר אני מכינה לכל המשפחה!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. בכמה עותקים את צריכה אישור? :-)
      אם אין לך חומוס "רגיל" וממש בא לך על זה, זה נראה לי ממש בסדר להשתמש ב"סנפרוסט".
      עד כמה שאני מבינה מדובר בתהליך יחסית בסדר בסה"כ. ברור שעדיף לבד וטרי והכל, אולם בחיים האלה אנחנו עושים לפעמים קיצורי דרך. זה מסוג קיצורי הדרך שאינם מזיקים ממש, לעומת אחרים...

      מחק
  2. הי ורד , האם אפשר לטחון בבית חומוס בפוד פרוססור או מטחנה ?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מניחה שאפשר, אולם עד כמה שהבנתי משתמשים בקמח חומוס המוכן מחומוס קלוי. זה קמח החומוס שקונים מוכן והוא גם מוכן מסוג מסויים של חומוס.
      אז לא יודעת לומר איך זה ייצא אם תכיני מחומוס שתטחני לבד בבית.
      אם תנסי, ספרי לנו...

      מחק
  3. אני רצה לקנות קמח חומוס!
    נשמע מעולה! עשית לי תאבון!

    השבמחק
  4. תשמעי- המתכונים שלך פשוט נפלאים! הכנתי עכשיו את הקציצות והן אכן טעימות נורא!! מתכון מעולה- יכנס לפנתאון הקציצות!!
    לילה טוב ::))

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה, אפרת.
      אם כי קשה לומר שהמתכון הזה הוא ממש "שלי" בכ"ז אין לי שורשים פרסיים וזה לא משהו שינקתי מבית אמא.
      הצטרף גם אצלי על הדרך ומאומץ לגמרי באהבה!
      תהני לך

      מחק
  5. מתי אפשר לבוא לטעום?

    השבמחק
  6. אף פעם לא יצא לי לאכול גונדי, לא מושך אותי הקציצה המוזרה הזאת, אעדיף לאכול קובה סולת במקום, גם יותר כיף לעשות לו בניית מעטפת :)

    השבמחק