"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום רביעי, 16 במאי 2012

שניצל דג בתנור

את ההשראה להכנת המנה הזו קבלתי מהבלוג המצויין של סטייסי ומאט- paleo parents
מעבר לספר הבישול המקסים שהם הוציאו לאחרונה, יש להם ימבה מתכונים ופוסטים מאד מעניינים למי שבוחר בתזונה הקדמונית עבור עצמו ובני ביתו. הם נותנים הרבה השראה למתכונים שגם ילדים אוהבים ויכולים לקחת חלק בהכנתם.

את המתכון הזה אהבתי כי הוא היה נראה לי ממש טעים וקל להכנה (וגם כי היו לי את כל המצרכים בבית).
אפשר להשתמש בכל מיני סוגי דגים, אני הכנתי הפעם עם נתחי פילה בקלה שקניתי קפואים.

חומרים

נתחי דג חתוכים לרצועות עבות יחסית
שמן זית
לתערובת: 1 כוס קמח שקדים
1 כוס פתיתי קוקוס ללא תוספים למיניהם
מיץ מחצי לימון
כמה שיני שום
מלח, פלפל
אפשר להוסיף תערובות יבשות/ טריות של עשבי תיבול למיניהם


אופן ההכנה

את הדגים, כאמור, חותכים לנתחים לא דקיקים. אותם נצפה בתערובת




במעבד מזון מערבבים את כל חומרי התערובת ומערבבים בפולסים עד שהכל מתחבר לתערובת אחידה. מתארת לעצמי שאפשר לערבב גם בידיים, אולם זה באמת יותר נוח במעבד המזון


מניחים בצלחת אחת את התערובת ובצלחת אחרת את שמן הזית


מכינים גם תבניות אפייה, לפי הצורך, עם נייר אפייה ומחממים את התנור ל- 180 מעלות.
ואז מתחיל פס הייצור: טובלים כל פיסת דג בשמן הזית ואז בצלחת עם התערובת משני הצדדים ומניחים על גבי נייר האפייה דיי צמוד


עוברים ככה על כל פיסות הדג. אם יש צורך "לייבש" מעט את התערובת בדרך אפשר להוסיף עוד קצת קמח שקדים, או שמרי בירה, או מה שיתאים בעיניכם מבחינת המרקם והטעמים.
כשכל הדגים מוכנים והתבניות מלאות מכניסים לתנור לכ-20 דקות, או עד שנתחי הדג מזהיבים להם.
אפשר להגיש חם וגם כשקצת התקרר



יוצא יאמי לגמרי!
וכמו ששרית (שגם הייתה פה בארוחה בה אכלנו את זה) אמרה, בתכלס אפשר לעשות את זה עם כל דג ואפילו עם נתחי עוף. לי נראה שאפשר לעשות את זה גם עם נתחי טופו וטמפה....
נסו ותראו מה יצא לכם!

3 תגובות:

  1. מסקרן. בדרך כלל דגים קפואים יוצאים לי על הפנים בכל צורת הכנה. אולי אנסה.

    השבמחק
    תשובות
    1. יצא ממש נחמד, בלי טעם לוואי של קפוא.
      מניחה שאפשר להכין גם מדג טרי. פשוט זה מה שהיה לי...

      מחק