"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 15 ביולי 2012

פשטידת רועים shepherd's pie

כבר המון זמן שאני מפנטזת עליה וברור למה עוד לא הגעתי לזה. והנה, כמו כל דבר בחיים, הגיע הרגע המתאים.
עם קצת השראה מהמתכון הזה, בתוספת מה שהיה בבית- היא יצאה יותר ממושלמת, באמת!

חומרים

בצל בינוני 
כמה גזרים בינוניים
1/2 ק"ג בשר טחון (בקר+ הודו אדום)
עגבניה בשלה (לא היו לי אז השתמשתי בחופן עגבניות שרי)


1/2-1 כוס ציר עוף/ ירקות (אפשר גם מים)

1/3 כוס יין אדום
2 בטטות בינוניות
כרובית בינונית
4-5 תפוחי אדמה
תבלינים: מלח, פלפל, תערובת קארי ומה שאוהבים

אופן ההכנה

קוצצים את הבצל והגזר ומבשלים בסיר/ מחבת עם מעט שמן זית/ קוקוס למשך 10-15 דקות


בקטע של ההשראה מהמתכון ההוא הוספתי פה כוכב אניס, כי סיקרן אותי איך זה יצא. לא חייבים כמובן, אם כי נתן משהו נחמד בסה"כ. לא חזק ולא משתלט בכלל. אם יש לכם בבית, כדאי. לא חובה


אחרי שמוכן, מוציאים את כוכב האניס ומניחים בצד לבינתיים.

במקביל במחבת  מחממים מעט שמן זית/ קוקוס ומכניסים את הבשר ומערבבים היטב עד שהוא הופך לחום


מוסיפים את היין, התבלינים והעגבניות ומבשלים 5-10 דקות


מוסיפים את הציר/ מים ואת הבצל והגזר, מביאים לרתיחה ומבשלים בין 30 דקות ל-4 שעות (הסברה היא שככל שמבשלים יותר, הטעם טוב יותר...) אני בישלתי אולי 45 דקות



ועוד במקביל... בסיר מבשלים את הירקות לפירה: תפוחי אדמה, בטטות, כרובית (אפשר להיות פה עוד יותר יצירתיים אם רוצים). כשאלה רכים, מסננים את הנוזלים ומועכים ביחד עם שמן זית ומלח ופלפל ומניחים בצד עד שהבשר מוכן




מחממים תנור אפייה ל-180 מעלות ופונים להרכיב את המנה.
בתבנית (אני אוהבת פיירקס) מניחים את שכבת הבשר


עליה מפזרים את שכבת הפירה בצורה שווה


מכניסים לתנור לכ-45 דקות.

מוציאים ומגישים ומלקקים את האצבעות


אכלנו בהנאה רבה, ביחד עם הסלט שיעלי בדיוק הביאה- בתזמון מושלם!

[נותרה חתיכה אחת ליום שאחרי. היא חיכתה במקרר והתגלתה יותר ב"חתיכה אחת". אולם ממש לא חושבת שאחכה בכוונה בפעם הבאה... זה יותר מדיי טעים...]






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה