"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שישי, 10 באוגוסט 2012

סיכום שבוע העגבניות הגדול

היה לנו שבוע של כל מיני מתכוני עגבניות.
התחלנו מהכנת קטשופ בשיטה המסורתית מצ'כיה
המשכנו בפיצה- פיתה שבתי הכינה לארוחת בוקר בחופש
ביום ג' הכנתי תבשיל של ירקות קיץ סולניים
ואחריו היה תבשיל של שעועית רחבה ברוטב עגבניות
החילבה של בעלי כיכבה לקראת סוף השבוע
והיום רציתי לשתף בכמה מתכונים שאתם הקוראים שלחתם
----------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------

רבקה לנצ'נר שלחה את זה


עגבניות שרי עם בצל שום ופטרוזיליה מטוגנות ללא שמן בסיר GCC - מתובלות בלימון ושמן זית כתית מעולה....טעים בריא ומהיר להכנה

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

יעל רחמנוב שיתפה במנה שנראית משגעת (לאוהבי הכוסברה) שמתאימה לארוחת ערב / צהריים:

"שולה" - תבשיל אורז בעגבניות, כוסברה ועוף (אפשר גם ללא עוף). זהו מאכל בוכרי והמיוחד בו הוא בישול האורז בעגבניות (ולא במים) והכוסברה דומיננטית מאוד בתבשיל וזו חגיגה לאוהבי הכוסברה. 

חומרים


1 בצל סגול חתוך דק
10 עגבניות גדולות / אריזה גדולה של עגבניות שרי / שרי תמר
את השרי יש לטחון במעבד מזון לקבלת רסק עגבניות
1 כוס אורז לבן /מלא (עם אורז מלא התבשיל פחות טעים..)
7 צרורות כוסברה - לנקות ולקצוץ קצוץ קצוץ
2-3 חזה עוץ חתוך לקוביות דקות וקטנות.
2 כפות שמן קנולה
חצי לימון
מלח, פלפל 


אופן ההכנה


לטגן את הבצל עד להזהבה. להוסיף את העוף וולטגן מספר דקות. 
להוסיף את רסק העגבניות ולבשל עד להרתחה. להוסיף כחצי כוס מים רותחים ואת האורז. 
מספר דקות לפני שהאורז מוכן, להוסיף חצי מהכוסברה הקצוצה, מלח ופלפל. 
לאחר שהאורז מוכן להוסיף את הכוסברה שנשארה. האורז אמור להיות דביק ורך בדומה לריזוטו.
*** אפשר להשאיר קצת כוסברה טרייה להוספה לאחר ההגשה. ניתן לתבל עם ההגשה במעט לימון ובתאבון!


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

רינת שיתפה במתכון של גספצ'ו- מתבקש בחום הזה, נכון?

יש את הגרסה המושקעת בה מקלפים את השקדים ואת העגבניות ויש את גרסת היום-יום שלי בה אני לא משקיעה ועדיין (לטעמי) יוצא מאוד טעים. מכל מכשירי החשמל הטוחנים למיניהם נותרנו כרגע רק עם בלנדר מוט, אז ההוראות מתייחסות אליו. אפשר כמובן להכין במעבד מזון. 


אין לי ממש כמויות, מקווה שזה יתקבל בברכה-
חופן שקדים

מעט שיבולת שועל
מעט נבט חיטה
שן/שתיים שום 
שמן זית

להניח בקנקן זכוכית. להשרות במים שיכסו אותם ולטחון עד שנהיית משחה לבנה ודלילה.

להוסיף עגבניות- אני אוהבת שרי תמר- 
חצי בצל סגול ופלפל אדום (כיוון שהקנקן שלי קטן זה יוצא כ-15 עגבניות וחצי פלפל אדום) וגם- מים, מלח, פלפל, טיפה חומץ בלסמי וטיפה חומץ יין אדום (לא יודעת למה את שניהם- זה מה שהרגיש לי נכון) טוחנים הכל יחד עד שנהיה מרק ורדרד. מתקנים תיבול- מי שאוהב חריף יכול להוסיף פלפל חריף או טבסקו. 

טעים כמו שזה, אבל לטעמי טעים יותר אחרי שעתיים במקרר.


מעולה עם קרוטונים. 
במקום שיבולת שועל ונבט חיטה אפשר לשים פירורי לחם או פרוסת לחם שהושרתה במים. 
קיץ טעים !


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה