"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 18 באוקטובר 2012

מי רצה לדעת איך מכינים את ממתקי השוקולד- בוטנים האלה?



במקור, זה מתכון של וויני, מהבלוג שלה.
אני עשיתי לו קצת שינויים והתאמות למטבח ולאג'נדה שלי (יותר פליאו סטייל, בלי סוכר ובהחלט שוקולד מריר ככל הניתן. אה, וגם עם שמן קוקוס)

חומרים

400-500 גרם שוקולד מריר עם אחוזי מוצקי קקאו גבוהים
כף פולי קקאו נאים גרוסים
3 כפות חמאת בוטנים/ חמאת שקדים או כל חמאת אגוזים (בפעם הבאה מכינה עם חמאת קוקוס)
1 כף סירופ מייפל אמיתי/ דבש
1 כף שמן קוקוס/ חמאה

עוד צריך:
סיר כפול להמסת השוקולד (כמו בן מארי)
תבנית שקעים סיליקונית, או לחלופין מנג'טים. הגודל תלוי בכם. אפשר להכין אותם גדולים או קטנים מאד. לאכילה כדאי משהו בינוני, וויני הציעה להכין אותם קטנים ממש ולהשתמש כקישוטים לעוגה

אופן ההכנה

מכינים את תבנית השקעים, או את המנג'טים מסודרים ומוכנים למילוי.
צריך לקחת בחשבון שאנחנו צריכים להכין 3 שכבות. נכין כל שכבה ונכניס אותה להקפאה של מינימום 15 דקות לפני הוספת השכבה הבאה.

בסיר כפול ממיסים את השוקולד לנוזל. מוסיפים פנימה את פולי הקקאו הגרוסים ומערבבים פנימה


כשהכל מוכן מניחים כפית מהשוקולד בשקעים.
דופקים את התבנית מעט על השיש, כדי שהכל יסתדר בשכבה אחת אחידה ולא "על העוקם".
מכניסים למקפיא למינימום 15 דקות



בינתיים מכינים את השכבה הבאה.
מערבבים את חמאת הבוטנים, שמן הקוקוס והממתיק לעיסה אחידה, בלי גושים. אם משתמשים בחמאה אפשר להקציף אותה עם חמאת הבוטנים.
כאשר אפשר להוציא את התבנית מהמקפיא מוסיפים כפית משכבת חמאת הבוטנים, דופקים כדי ליישר היטב ומחזירים להקפאה נוספת של לפחות 15 דקות



השכבה האחרונה דומה לראשונה.
לא לשכוח לדפוק כדי ליישר ואז להחזיר למקפיא



מוציאים את השוקולדים מהתבניות ומסדרים בקופסא.
אפשר לשמור בהקפאה ואז להוציא כמה דקות לפני ההגשה, כדי שיפשירו מעט.
אפשר לשמור במקרר ולקחת בחשבון שזה יהיה קצת רך. בעיקר השכבה האמצעית. לא רך מדיי, אולם לא במרקם של השוקולד



קחו ביס ו..... מה דעתכם?

6 תגובות:

  1. הי ורד, נראה טוב !!
    בשביל שכבת השוקולד, אפשר להשתמש לדעתך עם שוקולד נא 100% ?
    או שיצא מריר מדי עם רק כף אחת של דבש...

    השבמחק
    תשובות
    1. זה ממש תלוי במה שאת אוהבת ורגילה אליו.
      אני מאד אוהבת מריר, אז לי זה בטח יהיה טעים. אולם אם את מייעדת את השוקולד לילדים או לאנשים שרגילים ליותר מתוק אולי כדאי להשתמש בשוקולד מריר פחות

      מחק
  2. אני משתדלת למנוע מהקטנות שלי שוקולדים "של בחוץ" , אז נראה לי הן יהיו מוכנות לקבל כל שוקולד מריר .... :-]
    תודה ושבת שלום :-)

    השבמחק
  3. זה נראה פשוט מקסים וטעים!
    אפשר להפסיק לאכול אותם?
    שילוב הטעמים האהוב עלי :)

    השבמחק
  4. נועה דורון דוידסון1 בינואר 2013 בשעה 10:39

    הי ורד, ב״איחור אופנתי״ הכנתי את הממתקים המקסימים האלה, אך בשינוי קל של חמאת שקדים ומעט קינמון. יצא נהדר! תודה לך

    השבמחק
  5. נשמע מעולה, נועה.
    והכיף בבלוגים הוא שאין זמן "נכון". יש את מה שנכון לך באותו הרגע. אז את מחפשת ומכינה.
    אוהבת אלתורים!

    השבמחק