"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 23 בדצמבר 2012

כרוב בקוקוס

זה מתכון ממש ותיק שלי (זה לינק למי שלא מבין. אפשר ללחוץ עליו) שמסתובב ברשת וזכה לכל מיני עיבודים (נעזרתי בגוגל כדי להתחקות אחריו קצת).
מזמן כבר לא הכנתי אותו והנה נזכרתי בו לפתע, מה גם שזה מתחבר לי עם אהבתי העזה לכל מה שקוקוס... (גם זה לינק, אפשר ללחוץ עליו).
הכנתי בצורה מעט שונה, אם כי זה עדיין הכיוון ובהחלט טעים ביותר!
זה מתכון שכמו מזמין לעוד אלתורים, תוספות ושדרוגים. כטוב בעיניכם ובבטנכם

חומרים

כרוב ירוק (אפשר גם סגול, או סיני, או כל מיקס ביניהם)
1-2 שמן קוקוס
1/2 כפית זרעי חרדל
1/2 כפית זרעי כוסברה
מלח, פלפל, כורכום
2 כפות פתיתי קוקוס מיובש

אופן ההכנה

קוצצים את הכרוב לרצועות דקות (אפשר גם במעבד מזון).
מחממים שמן קוקוס בסיר וזורקים אליו את זרעי הכוסברה והחרדל. נותנים להם להתפצפץ קלות



מוסיפים את רצועות הכרוב ומתחילים לערבב, כך שהשמן יצפה היטב כמה שיותר מהכרוב.
מוסיפים מלח, פלפל, כורכום וממשיכים בערבוב


אפשר לסגור את מכסה הסיר למשך כמה דקות, עד שהכרוב מתרכך לו. משהו כמו 10 דקות לערך.
בסוף מוסיפים את פתיתי הקוקוס המיובש ומערבבים היטב למשל 1-2 דקות ומכבים את האש



טעים ביותר כאשר חם, כמנה בפני עצמה, כתוספת לארוחה וכבסיס לדברים נוספים


מה אפשר להוסיף, למשל: נתחי עוף, בשר, הודו, דג
או: קטניה מונבטת ומבושלת, דגנים כלשהם, אגוזים למיניהם, פירות יבשים
ועוד ועוד כיד הדמיון


4 תגובות:

  1. יצא מצוין!! זה בטוח נכנס למחזור.

    השבמחק
  2. באת לי בדיוק בזמן, עם קוקוס שהילדים התחננו לפתוח ובסוף לא רצו לאכול אותו. טעים וקליל

    השבמחק