"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שישי, 28 בדצמבר 2012

המרק הכי מהיר שהכנתי מימיי

אתמול פרסמתי בפייס של הבלוג את המרק הכי קל ומהיר שהכנתי אי פעם.

אני חושבת שלקח לי פחות מרבע שעה להכינו לצהריים בעת שחיממתי לכולם את האוכל.

חומרים




2 כוסות ציר (היה לי ציר דגים שהתאים פה בול, אולם גם כל ציר יעבוד פה ואם אין לכם אז מים, רק שזה יהיה עם פחות טעמים. כדאי להכין ציר באופן קבוע!!!)
תלתלי גזר מקולפים עם קולפן ירקות
6-7 פטריות חתוכות
1-2 עלי מנגולד/ תרד/ קולרבי/ קייל (מה שיש , ואם אין, לא נורא)
חופן עלי כוסברה קצוצים
1/2 פחית חלב קוקוס (אפשר גם יותר אם רוצים, או להכין לבד)
מלח, פלפל, כורכום
אופציונלי: כמה נתחי פסטרמה בייתית שיש במקרר, כמה נתחי עוף, כמה שרימפסים, קוביות טופו, שאריות מארוחות קודמות ועוד

אופן ההכנה




מחממים את הציר בסיר (חחח).
מוסיפים אליו את תלתלי הגזר (פשוט שיטה טובה לבישול מהיר של גזר... כשאין זמן), את הפטריות החתוכות והעלים הקצוצים ואת חלב הקוקוס והתבלינים.
מביאים לרתיחה ומוסיפים את הבשר/עוף/ טופו.
אם זה משהו כבר מוכן או שאריות אין צורך לבשל ממש, רק שיתחמם ויספח טעמים. אם אלה נתחי עוף/ טופו/ שרימפס טריים אז לתת להם להיות מוכנים לכמה דקות.
ו...זהו...








הרגשתי כמו תאילנדית אמיתית (רק פחות חריף, שגם אותו אפשר להוסיף בלי בעיה למי שאוהב)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה