"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 9 בדצמבר 2012

לביבות מעניינות לחנוכה

חנוכה פה!
אחד החגים הכי כייפים ושמחים שיש לנו- אין על הצבעוניות הזו!



וכולם שואלים על סופגניות ולביבות.
מה כדאי, כמה זמן, איזה שמן, האם שווה להשקיע בסופגניות בריאות (יש באמת דבר כזה?).

בשנה שעברה היו לנו כמה מתכוני לביבות שווים: לביבות סלק למשל, או הלביבות של אורית שהתארחו אצלנו.
השנה אני רוצה גם...

הפוסט הזה נתן לי השראה לנסות גם משהו כזה.
[ובעצם, חשבתי, זה דיי דומה לפלאפלים האפויים שאני מכינה...]
שמתי מש להשרות...

כשעמדתי להכין עלה לי להכין 2 גירסאות, האחת מלוחה והשנייה מתקתקה יותר

לביבות ירוקות- מלוחות

חומרים

1 כוס מש מונבט
כמה גבעולי סלרי עם עליהם
1/3 חבילת פטרוזיליה
2-3 שיני שום
מלח, פלפל
1-2 כפות שמן זית
קליפה מגורדת מ-2 לימונים (באמת ככל שמוסיפים יותר זה משפר את הטעם)

אופן ההכנה

משרים את המש ללילה או ליותר מכך.
מסננים מהמים. אפשר לתת לנבוט קצת (כמה שעות, עוד יום) או להשתמש בו כבר



מחממים תנור ל-180 מעלות.
מכניסים את המש למעבד המזון ומערבלים.
מוסיפים את העלים הירוקים, ואת כל השאר- מלבד קליפת הלימון המגורדת-ומערבלים יחד לקבלת עיסה יציבה. לא רכה ונוזלית מדיי



מוציאים לקערה, מערבבים בידיים עם קליפת הלימון המגורדת וטועמים את התערובת לראות האם יש צורך בעוד תבלינים




מלבבים לביבות ומניחים על תבנית המכוסה בנייר אפייה.

אופים למשך 5-6 דקות מכל צד. כן, כן, הופכים באמצע.
אפשר גם לנסות גירסא לעצלנים, בלי להפוך ואז אופים כ-15 דקות בערך, או עד שהלביבות מרגישות יציבות וקצת משחימות מבחוץ.

אם רוצים לטגן, זה אפשרי. בשמן קוקוס או בשומן בקר למשל.

טעים עם טחינה או עם רוטב יוגורט/ שמנת ועשבי תיבול.
גם בלי קשר לחנוכה....
*** אפשר להוסיף פה שמנת, גבינות ועוד כל מיני. כיד הדמיון

לביבות במתיקות עדינה

חומרים

1 כוס מש מונבט
פיסת דלעת
1 כף שמן קוקוס
1 כף סילאן
חופן אגוזי מלך
כמה משמשים מיובשים

אופן ההכנה


מערבלים את הכל במעבד המזון לעיסה חלקה.
מכינים לביבות ומניחים על נייר אפייה ואופים בחום של 180 מעלות כ-15 דקות, או עד שהלביבות מרגישות יציבות וקצת משחימות מבחוץ



אפשר לבזוק מעל אבקת סוכר וקנמון ולהגיש עם רוטב דליל יחסית של טחינה וסילאן (חלבה)


*** אפשר לשחק עם המתיקות ע"י החלפת הדלעת בבטטה, הוספת יותר פירות יבשים/ סילאן
אני אהבתי את המלוחות יותר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה