"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 17 בפברואר 2013

קוביות לפת בחמאה בתנור- בסגנון אלוהי!

כן, אני יודעת שזה נשמע מוזר- לפת בתנור?
תשמעו, זה כל כך טעים, שחייבים לנסות.
גם ממש פשוט.
הן גם ממש בעונה, אז באמת שאין סיבה שלא לנסות...


חומרים

4-5 כפות חמאה (כן, הרבה! וכן, אפשר במקום גם גהי או שמן קוקוס אם תרצו)
2 פקעות לפת גדולות
מלח, פלפל

אופן ההכנה

מחממים תנור ל-180 מעלות.
במחבת מחממים את החמאה וממיסים אותה.
חותכים את הלפת לריבועים בינוניים


כשהחמאה נמסה, מערבבים את קוביות הלפת עם החמאה והתבלינים במשך כמה דקות טובות

הכנסתי פה גם 2 תפו"א קטנים בשביל הגדולה (אני מכירה את הסחורה שלי)

החמאה צריכה לצפות היטב את כל הקוביות, ואלה צריכות להפוך לקצת רכות יותר למראה. קצת קשה לי להסביר את זה. משהו בהן מתרכך, גם פיזית וגם ממש במראה שלהן. אחרי שתנסו תבינו למה התכוונתי.

מעבירים לתבנית לתנור ואופים במשך 30-40 דקות, או עד שהלפת מתרככת


ברור שזה רק בסיס ואפשר לשחק עם טעמים, רוטב, תבלינים ועוד.
לכו על זה!
בכלל, לפת הולכת לככב אצלי בעוד כמה מנות בהמשך. יש לי כמה רעיונות, היא פשוט נפלאה!

אכלנו עם סלמון בתנור

4 תגובות:

  1. לפת עושה גזים בהנקה?

    השבמחק
    תשובות
    1. טוב תמי, כבר דברנו באופן אישי, אבל בכ"ז רוצה לענות פה.
      אני אישית לא מאמינה שמזונות שעושים גזים.
      אני חושבת שלכל אחת יש מערכת עיכול שונה המאכלסת בקטריות שונות.
      באופן אידאלי פלורת המעיים שלנו תהיה מאוזנת ותסייע בעיכול וספיגת המזונות.
      בתכלס, לאנשים רבים יש בעיה באיזון פלורת המעיים וזו משתבשת וחיידקים פחות ידידותיים פולשים לשם. במקרים כאלה נחווה גזים, קשיי עיכול, נפיחויות וכאבי בטן ועד למצבים דלקתיים ומגרים למיניהם.

      כאשר אנחנו אוכלים אוכל שנכון לנו ומנקים מהתפריט את כל מה שמזיק לא תהיה בעיה לאכול מיני מזונות. גם בהנקה.

      אם יש מזון שעושה לאמא לא טוב במערכת העיכול, מן הסתם זה יעבור גם לתינוק היונק ממנה.

      כרגיל, כדאי לדאוג שלאמא יהיה טוב ונוח ושהיא תטפל בעצמה.
      כבר כתבתי "באידאל" נכון? כי רובנו לא ממש שמות על זה דגש... רק כשכלו כל הקיצין...
      לתשומת לבכן אמהות יקרות!

      מחק