"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 19 במרץ 2013

צ'יפס ירקות

תוספת טעימה, קראנצ'ית וצבעונית לארוחות, לסלטים-או
נשנוש לאמצע היום- או
מנה ראשונה עם מטבל כזה או אחר

צ'יפס ירקות זה כיף.
אפשר להכין אותו ממגוון ירקות ותיבולים.

אני משתמשת במייבש המזון שלי להכנת צ'יפס הירקות, אולם מניחה שניתן להשתמש גם בתנור האפייה על חום נמוך יחסית 50-60 מעלות לכמה שעות

חומרים

ירקות כמו בטטה, תפו"א, סלק, קישואים, גזר ועוד
מלח עשבים/ ים
מיץ לימון
שמן זית

אופן ההכנה

חותכים את הירקות דק. הכי קל לעשות את זה עם מנדולינה, על הדרגה הכי דקיקה.
זה יתייבש מהר יותר ככל שהחתיכות תהיינה דקיקות יותר, אם כי אפשר לשחק עם זה לפי העדפותיכם


מניחים בקערה ומוסיפים מיץ לימון, מלח ושמן זית ומערבבים היטב. בידיים או בהקפצה/ סיבוב.
אפשר לגמרי לשחק עם התיבול וללכת לכיוון ה"ים תיכוני" עם אורגנו, טימין, רוזמרין, מרווה מיובשים.
או לכיוון מזרחי יותר עם כורכום, כמון וכוסברה.
אפשר להוסיף חריף ועוד ועוד. באמת שאין סוף לאפשרויות התיבול.
מפזרים על תבניות מייבש המזון או על תבנית  לתנור שיש עליה נייר אפייה בשכבה אחת. אין בעיה שהם יעלו אחד על השני, כי אחרי הייבוש הם יתכווצו וייפרדו, או שיהיה קל להפרידם בידיים אח"כ





נכון שזה יפייפה?

מפעילים את התנור לכמה זמן שצריך עד שהירקות מתייבשים.
במייבש המזון זה לקח 4-5 שעות. הבטטות היו מוכנות מהר יותר מהסלקים, אז נתתי לסלק עוד קצת זמן, אולי 3/4 שעה


זה יצא כ"כ טעים וקראנצ'י בכלום עבודה.
שווה!

מוזמנים לחבב את הבלוג גם בפייסבוק
https://www.facebook.com/mayeshblog

8 תגובות:

  1. נראה מדהים!!!! הולכת לנסות(:

    השבמחק
    תשובות
    1. אין לי מייבש מזון אז על כמה מעלות בתנור? וכמה זמן בערך לוקח?

      מחק
    2. הכי נמוכה שאת יכולה- 50 מעלות אולי.
      בטח משהו כמו 4-5-6 שעות.
      תבדקי אחרי כמה שעות ותראי איך זה מתקדם.
      זה בטח משתנה מתנור לתנור

      מחק
  2. נראה ממש יאמי...יש המלצה על מנדולינה ואיזה סוג מייבש מזון? זה די יקר לא?

    השבמחק
    תשובות
    1. וואהו, יש המון סוגים.
      אני משתמשת בעיקר במנדולינה מסוג כזה בערך (לא מצאתי בדיוק את שלי)
      http://tinyurl.com/dyqv9g7
      יש המון סוגים, חפשי.
      לגבי מייבש המזון, הנה תשובה שכתבתי בקבוצה שלי בפייסבוק בנושא:
      יש לי אחד יחסית פשוט. בלי רמות שונות של טמפ'.
      קבלתי במתנה מחברה ונהנית ממנו מאד.
      מניחה שאם הייתי קונה הייתי קונה אחד עם כמה אפשרויות של טמפ', אולם זה בהחלט מאפשר לי להכין הרבה דברים.
      הוא של ezidri.
      יודעת של NewHorizon אופק חדש יש את האקסקליבר (או משהו כזה) שנחשב לטופ בתחום

      מחק
  3. נשמע רעיון מצויין! אבל למה 50 מעלות בתנור?

    השבמחק
    תשובות
    1. כדי לדמות את עבודת מייבש המזון.
      מייבש מזון שומר על הערכים התזונתיים והאנרגטיים של מזון שמיובש בו. בגלל שהוא מייבש בטמפ' נמוכות עם אוויר חם

      מחק
  4. שמתי בתנור על 50 מעלות וגם אחרי 4 שעות לא היה נראה שקורה משהו
    להעביר אולי לטורבו?

    השבמחק