"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 13 באוגוסט 2013

קציצות עם חצילים

אתם הרי כבר יודעים שאני מחובבי הקציצות.
הן באמת מהמזונות המועדפים עליי, כי כ"כ קל להכין אותן והן מאפשרות כזה גיוון...

הפעם הכנתי עם חצילים. דווקא רעיון שקיבלתי מאמא שלי שהייתה פה כאשר קבלתי ימבה חצילים במשלוח הירקות והציעה לי להכין סלט חצילים ואז כשחשבנו מה עוד אפשר לעשות איתם, עלה רעיון הקציצות

אז אפשר להכין סלט קודם, כפי שאני עשיתי ואז לקחת ממנו כדי לערבב עם בשר טחון. הכי פשוט.
או שאפשר להכין במיוחד

קליתי חצילים בתנור (אפשר גם על האש)
הוצאתי את "בשרם" והנחתי במסננת להגרת הנוזלים
[אמא שלי נותנת להם לשבת אפילו יום שלם כך]


ערבבתי חצילים עם שום, פטרוזיליה, מלח, פלפל, שמן זית ומיץ לימון

זה כשלעצמו הוא סלט חצילים נפלא!

עכשיו זה ממש פשוט לערבב כמה כפות מהסלט הזה עם בשר טחון
לקצקץ ולהניח על נייר אפייה ו.... לתנור לכרבע שעה בחום של 200 מעלות


בתאבון!

***תוספת- קצת- מאוחרת:
מאחר והקציצות האלה באמת כ"כ פשוטות להכנה וכייפיות אני כנראה לא הראשונה או היחידה שחשבה עליהן.
לתותי יש גם בלוג אוכל ובו היא פרסמה מתכון ממש דומה לפני כמה חודשים.
היו שחשבו שקיבלתי ממנה השראה, אולם לצערי רק בעקבות פנייתה אליי התוודעתי לבלוג שלה.
מוזמנים לראות גם אצלה
נראה בלוג מגניב, נכון?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה