"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 21 באוקטובר 2013

מנת פתיחה- קרפצ'יו פילה בקר

מתחילים את סעודת יום ההולדת של הבלוג עם מנת פתיחה שווה.

קרפצ'יו היא מנה עדינה שקל להכין לבד בבית.
כל שנדרש הוא נתח מובחר מאד וטרי של פילה בקר.
צריך גם לאהוב את זה, כי המחשבה על אכילת בשר שעבר "רק" תהליך קצר ומהיר יחסית של כבישה לא קלה לחלק מהאנשים.
בתי, למשל, שנכחה בכל שלבי התהליך והיא אוהבת בשר מושבעת, התקשתה ברעיון של אכילת המנה הזו, שהייתה לה טעימה להפליא אגב. אולם כאשר המוח שלנו מעורב גם, גם אותו צריך לשכנע, לא רק את הגוף...

חומרים

נתח פילה בקר
אשכול ענבים סגולים ללא גרעינים
מלח גס, פלפל שחור גרוס
חומץ בלסמי
לימון
שמן זית
פרמז'ן איכותית (מי ששומר כשרות יכול, כמובן, לוותר על השלב הזה. בעיניי הוא מוסיף המון!)

אופן ההכנה

המנה הזו מתחילה, כאמור, בבחירת הנתח (יש המכינים קרפצ'יו גם מסינטה או משייטל. לי נראה שאין ספק שהפילה לוקח, כי הוא הכי נימוח בטעם ובמרקם, אולם זכותכם לבחור אחרת, כמובן) וממשיכה בטיפול מסור שלו.
יש לחתוך את הפילה לנתחים שאינן גדולים ואז לשטח אותם כך שיהיו דקיקים ביותר.
קל לעשות את זה אם מניחים את הנתחים על ניילון ומכסים, כמו ניילונים המשמשים להכנת שניצלים. מניחה שגם נייר אפייה יעשה את העבודה, או פשוט להכניס לתוך שקית ניילון ולדפוק.

החבר- שף הראה לנו איך הוא אוהב לעשות את זה עם כוס שטוחה. גם פטיש שניצלים יעשה את העבודה




הבת שלו מדגימה

 ובינתיים...
הבת שלי עבדה על חיתוכי הענבים שלה





דק-דק

הבנות שיטחו את נתחי הבשר הדקיקים על מגש





ושפאץ פנה למלאכת ההכנה

מלח גס ופלפל גרוס
חומץ בלסמי שנשפך לאיטו על כל הנתחים
ואז נותנים להם לנוח לכמה דקות
אה, מוסיפים גם קצת מיץ לימון סחוט טרי מעל ואז נותנים להם לנוח לכמה דקות.

אח"כ מוסיפים את שמן הזית, היטב היטב ומפזרים בצורה שווה את חיתוכי הענבים הדקיקים.
מעל הכל מגרדים פרמז'ן מעולה
ו....יאללה, המנה מוכנה





אני יודעת שיש כאלה שאוכלים את זה עם לחם.
באופן אישי לא רואה סיבה טובה לכך...
זה נפלא ממש כך, או רק עם סלט, או רק ככה, לבד...

[היום יום ההולדת שלי גם ואני בהחלט מוכנה לאכול מנה כזו ליום הולדתי, או בכל יום אחר גם]

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה