"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 26 ביוני 2014

חלב קוקוס ונסיון להכין יוגורט קוקוס

קבלתי השראה היום לנסות ולהכין יוגורט מחלב קוקוס.
מאחר ויש לי בבית כבר לא מעט זמן אבקה להכנת קפיר, זה היה רק הגיוני להשתמש בה. כלומר, הגיע הזמן, נכון? אוטוטו נוסעים... וממילא צריך יהיה לפנות פה הכל...

יש לי פה פוסט עם הסבר על הכנת חלב קוקוס.
הפעם הכנתי בעזרת מכונת המיצים הקשים.
ערבלתי בבלנדר ו"סחטתי" במכונת המיצים.
אפשר גם עם בד חיתול/ גבינה וכד'

מערבלים בבלנדר 2-3 כוסות פתיתי קוקוס
עם 2-3 כוסות מים, לפחות חצי מהכמות הזו כדאי שתהיה של מים רותחים
נותנים לבלנדר לעבוד 5-10 דקות


מעבירים דרך מכונת סחיטת מיצים שגם מסננת את הכל לכלי
אפשר לחזור על הפעולה הזו פעם נוספת, כדי להשיג את חלב ה"סחיטה השנייה" שהוא דליל יותר
ומתאים לבישול, מרקים ותבשילים


והנה יש לנו חלב קוקוס
מהיר, נכון?

אם חלב הקוקוס אינו חמים מביאים אותו לרתיחה ומסירים מהאש
מוציאים כמות קטנה ומערבבים לתוכה את הסטרטר


לא לשכוח לערבב היטב.
אח"כ אפשר להחזיר הכל לתוך הכלי עם כל שאר חלב הקוקוס


ובעצם זהו...
מניחים את הכלי על השיש, סגור (אפשר גם עם בד חיתול) למשך כמה זמן שצריך
עד החלב הופך ליוגורט, כלומר מתחיל להתגבש לו לאיטו
אחרי כן אפשר כבר לשמור במקרר.
נראה מה יקרה עוד יממה בערך...

אתם מחכים אתי עד מחר, כדי לראות מה יקרה?

*** עדכון***
נתתי לניסוי הזה יום וחצי.
הטעם השתנה בהחלט. הפך חמצמץ יותר יוגורטי- קפירי כזה.
המרקם כמעט ולא השתנה בכלל. טיפה'לה פחות נוזלי, ממש טיפה.

החלטתי להשתמש בנוזל הקוקוסי הזה להכנת שייק בוקר מרענן עם: בננות קפואות, שמן קוקוס, מסת קקאו, 2 תמרים, קצת קרח, ספירולינה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה