"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 26 באוקטובר 2015

מרק בטעם דגי- תאילנדי

כשחברתי הפשירה את הסלמון שקנינו מזמן לקראת ארוחת שישי משותפת, גילינו שהיו במגש גם 2 ראשי דגים.
- אל דאגה- אמרתי לה- אני אכין מזה מחר מרק דגים.

וכך היה, הכנתי מרק שהיה באמת יציאה משובחת במיוחד, בעיקר כי חזרנו מהעפיפוניה היישובית קצת קפואים ומורעבים והמרק בא לנו בול!!!







חומרים

2 ראשי דגים (או יותר. לא ממש מזנה מאיזה סוג בעיניי. יש קפדנים ממני. אני חיפשתי רק את טעם הדגים)
ירקות למיניהם: בצל, דלעת, גזר וכל מה שיש לכם שיתאים. הייתי מוסיפה, אם היה לי גם: בטטה, כרובית, קישוא וכו'
2 כוסות בערך של חלב קוקוס שומני, או אפילו קרם קוקוס
1-2 כפות של קארי תאילנדי אדום (אפשר גם יותר אם אתם אוהבים את החריפות)
אטריות אורז באיזה עובי שמתאים לכם
1/2 חבילת כוסברה
*** לפרוטוקול האוטואימוני AIP יש להכין עם תבלינים "כשרים", ירקות מתאימים וללא אטריות אורז ***
*** לדפ"מ SCD יש להכין עם תבלינים "כשרים", ירקות מתאימים וללא אטריות אורז ***


אופן ההכנה

מניחים את ראשי הדגים, אחרי שטיפתם, בסיר מרק גדול, ממלאים מים ומחממים.
מביאים לרתיחה, מקטינים את האש ומבשלים עוד כמחצית השעה.
תוך כדי מכפים את כל הקצף ה"מלוכלך" שעולה למעלה.
בינתיים קוצצים את הירקות.
אם אין קארי תאילנדי אפשר לקצוץ כמה שיני שום, לגרד ג'ינג'ר ולערבב אותם בקערה עם פלפל צ'ילי, מלח ועוד תבלינים שיש לכם שיכולים להתאים לסגנון (יש לכם עלי או תמצית קפיר ליים למשל? תכניסו גם. אנשובי יכול גם להמעך לו פנימה על תקן מחית שרימפס בעיניי. עובר מבחינת הטעמים... וכן הלאה. תאלתרו).

אחרי כמחצית השעה של בישול ראשי הדגים, אפשר להוציא אותם החוצה, לנסות להוציא מהם פיסות דג שנראות אכילות ומתאימות להשאר במרק ואז לזרוק פנימה את הירקות ולהביא שוב לרתיחה.
להוסיף את משחת הקארי התאילנדי ואת חלב הקוקוס ולבשל עד שהירקות מתרככים.
אז אפשר לבחור לזרוק פנימה את אטריות האורז ולחכות עד שיהיו מוכנות, להוסיף את הכוסברה מעל וללכת לדרככם, כדי לאכול את המרק בעוד כמה שעות או באותו הזמן.
ואפשר גם להכניס פנימה את אטריות האורז רק ממש לפני האכילה. הן מתבשלות ממש מהר ומוכנות תוך כמה דקות במים/ מרק רותח.
אז לשיקולכם.

אני, כאמור, השארתי את האטריות במרק לפני שיצאנו, כי לא ממש תכננתי, פשוט הכנתי את המרק...
וכשחזרנו זה היה מעולה! האטריות תפחו וספחו הרבה נוזלים. עוד נשארו נוזלי מרק, אם כי אפשר היה שיהיו יותר...






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה