"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 18 ביוני 2017

לביבות קישואים ללא גלוטן, עם קמח טייגרנאטס

הכנתי כמות מהלביבות האלה.
ילד מספר 4 אכל 3-4 מייד כשהן היו חמות ומוכנות (טוב, גמני...).
את השאר שמרתי במקרר, עד שיגיעו כל היתר.
ילדה מספר 3 נהנתה מהן כ"כ אחרי חימום- 'אמא, זה כל כך טעים!!! אני רוצה שתכיני עוד כאלה' (אח, הנחת)
ילד מספר 2 לא אוהב דברים כאלה, אז לא ניסיתי בכלל.
ילדה מספר 1 היא בשלב של מינימום דיבורים. רק ראיתי שכל מה שנשאר בצלחת על הגז חוסל. הסקתי את המסקנות שלי.

כמובן שאפשר להחליף קישואים בכל ירק אחר, להוסיף עשבי תיבול ועלים ירוקים למיניהם ועוד.
בטוחה שזה יעבוד!
[הכיף מבחינתי הוא שזה ירק שהילדים בד"כ לא יבחרו מיוזמתם לאכול, כך שיש פה הזדמנות מגניבה בעיניי]





חומרים

ק"ג קישואים (היו לי בהירים, יעבוד גם עם זוקיני)
1 בצל
כמה שיני שום (לפי הטעם)
מלח, פלפל שחור
3 כפות שמן זית
3 ביצים
1.5 כוסות קמח טייגרנאטס (מפקעות מקולפות), כדאי לנפות

אופן ההכנה

קולפים ירקות ומניחים אותם במעבד מזון לקיצוץ טוב, ביחד עם התבלינים והשמן.
מוציאים למסננת וסוחטים טוב מנוזלים ומניחים בקערה



מוסיפים את הביצים ואת קמח הטייגרנאטס ומערבבים היטב



בשלב זה אפשר להתחיל להכין את הלביבות במחבת, או להניח במקרר לספיגת טעמים (או אם אין זמן באותו הרגע ללבב לביבות, כמו שקרה לי...).

כשמגיע רגע הליבוב- מחממים מחבת ומעט שמן זית.
כשהשמן מתחמם יוצקים אל המחבת כפות מהתערובת, 4-5 לפי גודל המחבת




הופכים לאחר 1-2 דקות, אם זה מסתדר לכם.
מה שעבד הכי טוב עבורי היה להתחיל בחום גבוה ואז להוריד אותו ולתת ללביבות להשתזף למשך 3-5 דקות מצד אחד לפני ההיפוך.
זה קצת יותר עבודה עבור כל סבב, אולם זה "הוציא" לביבות יציבות וטעימות מאד שקל להפוך.
מאד מתאים תו"כ הכנות אחרות במטבח או בסביבתו.

כאמור אפשר לאכול מייד. ככה כמו שהן, או עם שמנת חמוצה, או עם סלט ליד או כיד הדמיון.
ואפשר גם לשמור במקרר ולחמם לפני האכילה (אפשר גם לאכול אותן קרות, אולם בעיניי זה פחות טעים!)





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה